verstandskies getrokken en wat is er nu mis?

Author:
llleo12
Posted:
ma, 07/17/2006 - 19:59
Hallo,

Ik heb in april mijn twee verstandskiezen aan de rechterkant laten trekken en na vier dagen was ik pijnvrij. Na twee dagen hoefde ik zelfs geen pijnstilling te slikken.

Nu moest ik donderdag voor de laatste verstandskies linksonder. En hoewel ik best bang was, was ik minder bang dan de vorige keer. Ook door alle lieve berichtjes die ik van jullie heb ontvangen.

Het verwijderen van de kies viel mee, alleen kreeg de kaakchirurg de kies er niet in een stuk uit. Het herstel verliep wat langzamer, had een irritante keelpijn meteen nadat ik uit de kamer liep bij de kaakchirurg, maar ja ik ben nu zwanger en ik heb tevens een blaasontsteking dus ik maakte mij er niet zo'n zorgen om. Tot gisteravond, ik verging van de pijn en de zwelling kwam helemaal terug. De keelpijn werd niet om uit te houden en ik kreeg er ook oorpijn bij. Ik kan mijn tong amper bewegen en krijg mijn mond net genoeg open om met een rietje iets te kunnen drinken. Ik kan niet praten en heb een kanllende koppijn. Al met al ik voel me aardig k*t. Nu heb ik heel erg mijn best gedaan om het schoon te houden dus ik baalde als een stekker.

Vanochtend heeft mijn man de kaakchirurg gebeld en we mochten een uur later komen. Aan de ene kant was ik erg bang, want wat als ze nu gaan prikken in die pijnlijke mond maar aan de andere kant werd ik gek van de pijn. De hele linkerkant van mijn gezicht doet pijn en paracetamol haalt weinig uit.

Daar aangekomen heeft de zuster het gespoeld, wat erg pijnlijk was en toen kwam de kaakchirurg. Vol spanning zaten mijn man en ik te wachten wat hij van plan was, maar hij stuurde ons zonder ook maar even in mond te hebben gekeken weer naar huis. En als het over een paar dagen niet beter is moet ik weer terugkomen. Ik dacht dat ik gek werd. Dus daar stonden we weer buiten.

Nu is mijn vraag heeft iemand dit ook meegenmaakt en wat kan ik nog doen om de pijn te verlichten. Ik ben zwanger dus kan geen sterkere pijnstilling slikken dan paracetamol maar misschien weet iemand een huismiddeltje dat ik kan proberen.

Alvast bedankt

Leonie
Geke

Soms kan er een ontsteking ontstaan, zoals bij jou gebeurd is. Maar de kies is eruit en kan dus weinig kwaad meer, door het te proberen zo goed mogelijk schoon te houden, zou de ontsteking moeten verdwijnen. Ik weet niet of je zelf ook een soort plastic spuitje hebt gekregen, om de wond mee uit te spoelen, dit helpt soms bij de genezing, door hiermee te spoelen met waterstofperoxide, fysiologische zoutoplossing of soms gewoon met lauw water. Het is wel vervelend dat de pijn niet goed met paracetamol te onderdrukken is. Ibuprofen werkt vaak wel. Paracetamol werkt het beste als je begint met het innemen van 2 paracetamols en vervolgens iedere 4 uur eentje inneemt. Het innemen op het moment van pijn werkt niet goed. Ik hoop dat je hier nog niets mee kunt, ik weet niet goed welke huismiddeltjes nog zouden kunnen helpen, maar misschien dat iemand anders op het forum je hier iets meer over kan vertellen.

Heel erg veel sterkte ermee en ik hoop dat het snel voorbij is, laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.

:smt006 Geke
ma, 07/17/2006 - 23:03 Permalink
llleo12

Hallo Geke,

Het gaat al beter. De pijn is nu tenminste draaglijk.
Ik kan mijn mond al wat meer opendoen waardoor ik het ook beter kan schoonmaken. Alleen na het schoonmaken met dat spuitje doet het zo'n pijn en komt er bloed vrij. Is dat goed? De pijn trekt dan pas na een paar uur weer beetje bij beetje weg. Ik vroeg me nog wat af, misschien weet jij het antwoord. Hoe kan het nu een gat zijn waar de kies heeft gezeten want het is gehecht, dat zei de kaakchirurg in ieder geval?

Groet, Leonie
wo, 07/19/2006 - 12:27 Permalink
poppe

stel het je voor als een kartonnen doos. de kies is uit die doos gehaald, en de flappen zijn als het ware je tandvlees. Wat er gedaan is, die flapjes zijn naar elkaar getrokken en aan elkaar gehcht, dus die ruimte zit er nog wel degelijk. en dat duurt even voordat dat dichtgegroeid is. Dus ja, er kan nog steeds rotzooi (in en) uit die holte komen
wo, 07/26/2006 - 20:54 Permalink