vraagje over hechtingen en wondgenezing

Author:
nevada
Posted:
ma, 07/24/2006 - 13:46
12 juli zijn onder narcose mijn onderste verstandskiezen verwijderd en 5 wortels van mijn boven-vortanden die er nog inzaten onder mijn plaatje... Alles is netjes gehecht... de hechtingen zitten nu erg los (waarschijnlijk doordat mn tandvlees niet meer zo opgezwollen is) en irriteren vreselijk... (die aan de voorkant)

Hoelang blijft zo'n hechting zitten?

Nog een vraagje, hoelang duurt het voordat de wondjes voldoende genezen zijn en de kans op ontsteking geweken is?
Geke

De hechtingen zitten er nu dus bijna 2 weken in. In principe mogen ze er na een week wel uit, het kan zijn dat ze los gaan zitten, omdat ze er bijna vanzelf uit komen. Ik weet niet wat voor hechtdraad er is gebruikt, vaak wordt er vanzelf oplossend hechtdraad gebruikt. Als je de wondjes goed schoonmaakt door nu voorzichtig met een zachte tandenborstel ze te poetsen, gaan ze er vanzelf uit en dat bevordert bovendien de wondgenezing. Misschien dat het de eerste paar keer wat gevoelig is. Mocht dat niet lukken en de irritatie blijft dan kun je het beste even contact opnemen met je tandarts of met de kaakchirurg. Dan moeten de hechtingen er misschien even uitgehaald worden. Ik denk dat de wondjes nu wel zo'n beetje dicht zijn en als je je mond goed schoonhoudt, door ook je tandvlees een beetje mee te poetsen, is het infectiegevaar eigenlijk wel geweken.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.

:smt006 Geke
ma, 07/24/2006 - 15:39 Permalink
nevada

zo, 1 hechting is geknapt van mn voortand maar zat aan de andere kant muurvast... heb em dus afgeknipt, ook die van mn andere voortand... wat dan in het tandvlees zit zal vanzelf vergaan toch? van mn hoektanden en verstandskiezen zitten nog muurvast... :-?
wo, 07/26/2006 - 15:44 Permalink