Kiezen eruit trekken

Author:
ajjc
Posted:
di, 07/25/2006 - 16:27
Hallo allemaal,

Ik ben een man van 38 jaar oud. Gisteren na een bezoek aan de tandarts kreeg te horen dat mijn gebit zo ernstig beschadigd is dat alle tanden eruit getrokken moeten worden.
Ik kon het op eerste instantie niet geloven dus heb gelijk een andere praktijk gebeld voor a second opinion. ook de tweede bevestigde dezelfde conclusie.

Mijn vraag is wat is het beste om ze allemaal in een keer eruit te trekken of dat gefaseerd te doen zoals de eerste tandarts suggereerde.

Ik heb ook hier en daar zitten lezen over kliksystemen (All-on-4).

Als zo iets zou willen is het handig om het nu te doen of later...

Samengevat ik weet niet wat ik moet doen :(

Kan iemand mij adviseren wat ik moet doen en wat er allemaal mogelijk is.

Ik ben aanvullend verzekerd en ben zelfs bereid om een lening aan te gaan als het moet..

Help!
darla

Als eerste wil ik je even sterkte wensen, z'n bericht opeens te moeten verwerken is niet niks.
Wat betreft je vraag over all-on-four (dat is iets anders dan kliksysteem) het kan (maar elk gebit is anders) om in een keer de tanden en kiezen te trekken en gelijk de implantaten te plaatsen en je brug wordt dan direkt geplaatst.
Dit is bij mij in de onderkaak gedaan en zoals ik beschreven heb onder het kopje all-on-four is dat mij heel goed bevallen.
Maak voor je zelf een goede keuze wat je wil en ga in overleg met een implantoloog over de mogelijkheid. Doe dit wel voordat je tanden en kiezen eruit worden gehaald.
di, 07/25/2006 - 19:54 Permalink
ajjc

Erg bedankt voor je reactie,

Ik heb je verhaal gelezen en ik ben erg blij voor jou. Ik wil dat ook graag, ik ben het zat om niet te durven lachen.

Mag ik je vragen waar je je behandeling heb gedaan, ik woon in de buurt van Leiden en zou graag daar in de buurt behandeld willen worden.

Ik hoop dat je het net zo goed gaat met je bovenkaak. Ik heb een vraagje hoefde je geen bottranplantatie te ondergaan?
di, 07/25/2006 - 22:00 Permalink
ajjc

Ik moet er in totaal 29 tanden en kiezen laten weghalen. Is het beter om alles onder narcose?

Ik heb een afspraak over 2 weken en de tandarts zei dat hij een paar eruit zou trekken.. Ik heb niet verder doorgevraagd omdat ik al in shock was maar ik heb eigenlijk geen idee hoe zij te werk wil gaan.

Moet ik hiermee zo snel beginnen of moet ik even tijd nemen om alle mogelijkheiden te bekijken?
wo, 07/26/2006 - 11:39 Permalink
darla

hallo ajjc,

Ik woon in het midden van het land, dus aan mijn implantoloog heb je weinig, maar als je even googled dan vind je snel een aantal adressen ook bij jou in de buurt.
In mijn onderkaak had ik nog bijna al mijn tanden en kiezen en die zijn er uitgehaald met verdoving en direct zijn de implantaten er toen ingezet en 4 uur erne is de brug met tanden er op gezet.
Dit ging bij mij zonder problemen.
Om implantaten te nemen is het beter om niet eerst je tanden en kiezen te laten trekken en dan een tijdje te wachten omdat je kaakbot dan snel verminderd waardoor er botopbouw dan nodig is.
Ga eerst overleggen met een implantoloog voordat je tanden en kiezen laat trekken, zij weten precies wat je het beste kan doen.
als je nog vragen heb hoor ik het graag.
wo, 07/26/2006 - 16:14 Permalink
darla

p.s

Ja ik had eigelijk botopbouw nodig als ik voor het kliksysteem had gekozen maar omdat ik all on four heb genomen was het weer niet nodig.
Dat is ook een van de redenen geweest waarvoor ik voor dit systeem heb gekozen.
wo, 07/26/2006 - 16:21 Permalink
ajjc

Hallo Darla,

In mijn onderkaak heb ik nog al mijn tanden losjes maar ze zijn er nog.

Ik heb wat gegoogeld en de sites die ik vaker terugzie zijn sites van klinieken die ruim 80 km bij mij vandaan zijn. Op zich niet zo erg maar als ik vaker terug moet komen dan is het niet handig.

Ik heb ook de voorkeur voor een locatie waar ze alles uitvoeren.

Nog een vraag van een hele andere aard, hoe kan het best mijn omgeving hiervan op hoogte stellen. Niemand in mijn vrienden kring draagt een kunstgebit :oops: . Hoe doe je dat met het werk kan je nog normaal functioneren.

Mijn zoontje zal schrikken als hij mij zonder tanden ziet (misschien beter dan kan hij later beter zorgen voor zijn tanden dan zijn vader :( ).

Mijn god het zijn maar 3 dagen geweest maar naar mijn gevoel is het een eeuwigheid...

Wordt vervolgd....
wo, 07/26/2006 - 17:55 Permalink
darla

Hallo ajjc,

wees gerust je loopt geen moment zonder tanden, wat voor systeem je ook kiest.
Bij het systeem wat ik heb genomen krijg je na 4 uur al je brug met tanden opgeschoeft. tijdens die 4 uur wachten kon ik gewoon t.v. kijken in een ruimte die de praktijk hiervoor had ingericht.
Ik kan ook zelf deze brug er niet uithalen, het zit met schroeven vast aan de implantaten.
1x per 3 maanden ga ik naar de mondhygiëniste zij haalt de brug eraf en kijkt of alles nog goed is.
Ik poets gewoon 2x per dag mijn brug met tandpasta en gebruik raggetjes om onder de brug de implantaten schoon te maken.
http://www.aesculapium.nl dit is in iedergeval een adres in Leiden die implantaten plaatst http://www.implantologie-vanderkroft.nl en deze zit in rotterdam.
wo, 07/26/2006 - 18:59 Permalink