tanden opvullen

Author:
zwitsal
Posted:
di, 08/08/2006 - 09:34
beste mensen,

ik sinds kort mijn hoektanden en mijn snijtanden laten opvullen/aanvullen.. daarna heeft de tandarts ook mijn voortanden gedaan.. achteraf ben ik daar niet zo blij mee geweest.. het is ineens zoveel tand allemaal en ik kan er echt niet aan wennen... mijn vraag is dus is het nog mogelijk om het te verwijderen en de tanden in oude staat terug te krijgen...

mvg. christel
Geke

Als ze opgevuld zijn zal dat een reden hebben gehad, zat er een gaatje in de tanden of is het alleen gedaan om het mooier te maken. Als het echt gaatjes waren kan het natuurlijk niet, want dan is al het zachtere weefsel uit de tand weggehaald en is dat daarna opgevuld met composiet (witte vulling). Je kunt het nog wel weer zo maken zoals het ongeveer leek. Misschien dat er iets teveel composiet op zit en dat er nog wat bijgeslepen kan worden om een mooier resultaat te krijgen. Als het er alleen opgeplakt is om het een mooiere vorm te geven, kan het er ook wel weer afgeslepen worden, maar is het altijd wel de vraag of je het nog zo mooi krijgt als het was. Omdat het glazuur toch met bepaalde materialen is behandeld om een betere hechting van het vulmateriaal te krijgen, waardoor het glazuur wat aangetast kan zijn. Ik denk dat je je probleem het beste met je tandarts kan overleggen, misschien dat door een beetje bijslijpen het resultaat al een stuk mooier is.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.

:smt006 Geke
vr, 08/11/2006 - 16:17 Permalink