Hoi het schijnt zo te zijn dat je bij de tandarts pijnloos verdoofd kunt worden. wie heefd hier ervaringen mee? Het lijkt mij stug dat je helemaal
niets voeld er van. kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?
gr bang haasje :x
niets voeld er van. kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?
gr bang haasje :x
Het gebeurt eigenlijk hetzelfde als anders maar dan met een paar trucjes.
Je kan bijvoorbeeld even in de wang knijpen als je de naald inbrengt; de hersenen snappen dit niet: je kan niet op 2 plaatsen ter gelijker tijd pijn ervaren. Ook is het belangrijk om heel langzaam de vloeistof naar binnen te spuiten. Ook moet de naald niet te ver in het weefsel 'gejaagd' worden.
Verder kan je de patient afleiden door te kletsen of door hem/haar een activiteit te laten doen (werk vooral goed bij mensen die flauwvallen tijdens het verdoven), bijvoorbeeld de benen een voor een in de lucht te laten doen.
Toch blijven er een aantal plekjes in de mond over die nog steeds pijnlijk blijven bij verdoven, zoals in het gehemelte. Gelukkig is prikken hier niet zo vaak nodig.
Van het trucje van langzaam en niet te diep inbrengen dat Lieneke al omschreef, weet ik dat mijn tandarts dat doet... Of hij me toevallig ook in m'n wang knijpt... Ik heb geen idee (ben altijd veel te gefocust of ik de prik voel :smt002 )
:smt006 Monique
het verminderd de pijn wel degelijk, maar pijnloos ?
soort watje ofzo met verdovingsspul eraan legt ze op de plek waar ze daarna gaat spuiten
werkt voor mij perfect
d8 dat veel tandartsen dit al deden :S
Ik zeg bij kinderen ook wel eens: Ik moet heel even kietelen, maar je mag niet lachen hoor! 9 van de 10 keer moeten ze spontaal giechelen bij de prik...ra ra hoe kan dat....