Stukje bot ligt bloot!

Author:
Kimmie
Posted:
di, 08/29/2006 - 19:06
Ik heb vorige week 2 kiezen in mijn bovenkaak laten wegsnijden in het ziekenhuis en nu moest ik vandaag naar mijn tandarts. Ik vertelde dat ik nog steeds last had aan de linkerkant, want ik voelde een hard randje. Mijn tandarts keek en vond dat niet gek, want een stukje kaakbot lag bloot in een snee! Ik schrok toen hij dit zei en vroeg wat ik nu moest doen. Hij zei dat hij het stukje eruit kon halen, maar hij zei dat het stukje ook vanzelf los zou laten.

Klopt dat? Ik vind het maar eng en pijnlijk, zucht! :roll:
Geke

Dat kan soms voorkomen. Want je kiezen liggen in het bot en dat is bovenaan soms best een dun stukje. Als de kies eruit gehaald wordt breekt het bovenste randje vaak een beetje af, als dat niet gebeurd en het tandvlees valt er niet helemaal goed overheen, kan het zijn dat dit botrandje een beetje bloot komt te liggen. Dit is niet zo erg, het kan soms wat pijnlijk zijn. Maar de genezing is nu al best wel ver en je krijgt er meer last van als het botstukje daar weggehaald moet worden. Omdat het stukje nu geen functie meer heeft lost het eigenlijk geleidelijk op. In de komende weken zal je er steeds minder last van hebben en zal het uiteindelijk verdwenen zijn. Het is wel belangrijk om de wond goed schoon te houden, dat kan bijvoorbeeld door goed met lauw water te spoelen. Hoe schoner de wond is, hoe minder last je vaak ook hebt.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.

:smt006 Geke
di, 08/29/2006 - 21:58 Permalink