pijn na het trekken van een kies

Author:
Jongman
Posted:
do, 09/14/2006 - 09:24
een week geleden is bij mij een kies getrokken. Ik heb nog steeds veel pijn in mijn mond en dan vooral in de kies die naast de getrokken kies zit. Ik heb er naar laten kijken en het ziet er allemaal goed uit maar toch houd ik ontzettend veel last. Pijnstillers helpen maar even. De pijn die ik voel voelt als de pijn die ik had toen ik 3 jaar geleden een wortelkanaalbehandeling heb gehad in die kies die nu getrokken is. Elke dag en nacht hoop ik dat de pijn wat afzakt maar tot nu toe blijft het hetzelfde. Herkent iemand dit?
Geke

Heb je toen je ernaar hebt laten kijken, de tandarts ook verteld dat je zoveel last hebt van de kies ernaast? En heeft de tandarts ook een paar testjes met die kies gedaan, zoals een koud watje ertegen houden of er even tegenaan tikken? Zo kan hij of zij namelijk testen of de zenuw nog vitaal is en of er verder rondom de kies ontsteking is of dat deze overbelast is. Zelf denk ik dat de kies misschien tijdens het trekken wat overbelast geweest is, waardoor de vezeltjes rondom de kies (soort ophangsysteem in het bot) het zwaar te verduren gehad hebben. Dan kan ook een tijd pijnlijk zijn, maar je omschrijft echt dat het heel erg pijnlijk is, omdat de pijnstillers ook maar even helpen. Kan het niet zijn dat dat nog pijn is van de getrokken kies? Soms kan rondom deze ook het bot wat ontstoken zijn en kan het voelen alsof het om een andere kies gaat. Probeer de wond in ieder geval goed schoon te spoelen met lauw water, na een paar dagen mag dat wel en bevorderd dat de genezing. Mocht je het niet vertrouwen met die andere kies, kun je het beste de tandarts er nog even naar laten kijken.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.

:smt006 Geke
do, 09/14/2006 - 11:29 Permalink