Aan één van mijn tand, rechtsonder, heb ik bijna constant wat pijn. Geen erge pijn, maar wel vervelend gevoel. Aanraking van het tandvlees geeft ook pijn. De tand is ok volgens tandarts, wel is er een deel van de tandwortel bloot door teruggetrokken tandvlees.
Ik spoel nu mijn mond met elmex, twee keer per dag. De meeste mensen met gevoelige tanden hebben slechts pijn na het drinken van koude of warme drank. Bij mij is het eerder een vervelend gevoel, de hele dag door.
Ik heb al gedacht om te vragen aan de tandarts om die tand te trekken, want leuk is het niet om steeds wat pijn te voelen. Wie heeft er ook zoiets meegemaakt, wie kan mij raad geven. Zou die mondspoeling toch noch helpen?
Door die pijn ga ik ook dikwijls voelen aan tandvlees, dat mag ik niet doen natuurlijk, maar is een normale reactie omdat ik pijn voel.
Ik spoel nu mijn mond met elmex, twee keer per dag. De meeste mensen met gevoelige tanden hebben slechts pijn na het drinken van koude of warme drank. Bij mij is het eerder een vervelend gevoel, de hele dag door.
Ik heb al gedacht om te vragen aan de tandarts om die tand te trekken, want leuk is het niet om steeds wat pijn te voelen. Wie heeft er ook zoiets meegemaakt, wie kan mij raad geven. Zou die mondspoeling toch noch helpen?
Door die pijn ga ik ook dikwijls voelen aan tandvlees, dat mag ik niet doen natuurlijk, maar is een normale reactie omdat ik pijn voel.
Je kan naast spoelen met Elmex ook poetsen met Elmex. De combi van deze 2 werkt het beste. Je kan de tandpasta ook even goed op de tanden smeren en het vervolgens een tijdje laten zitten zodat het goed in de tanden trekt. Als je ragers of tandenstokers gebruikt kan je deze ook even de Elmex dopen.
Zorg er verder voor dat je niet te hard poetst met een zachte tandenborstel.