wortelkanaalbehandel, nu opgezet gezicht

Author:
muisje45
Posted:
do, 10/05/2006 - 07:34
Goedemorgen,

Ik heb afgelopen dinsdag een wortelkanaalbehandeling gehad, en gisteren had ik weinig last. Vannacht voelde ik al dat er iets aan het veranderen was, en vanochtend had ik van die mooie zoenlippen gekregen en een dikke wang.

Wat ik wilde vragen is dit normaal, of moet ik aktie ondernemen?

Bedankt!!

Yvonne
Geke

Volgens mij is dit inderdaad niet helemaal normaal. Het hoort niet standaard bij de gevolgen van een wortelkanaalbehandeling, dat is namelijk alleen 1-2 dagen wat napijn. Ik weet niet hoe ver de wortelkanaalbehandeling bij jou uitgevoerd is. Of deze alleen gestart is of helemaal definitief afgevuld is. Ik denk dat het met deze symptomen verstandig is om even contact op te nemen met je tandarts. Het kan nodig zijn om de kanaaltjes nog een keer extra schoon te maken, omdat er toch nog teveel bacterien aanwezig zijn, die voor verdere uitbreiding van de ontsteking hebben gezorgd. Het is vaak moeilijk, als de ontsteking al bij de wortelpunt zit, dit helemaal weg te krijgen door middel van een wortelkanaalbehandeling, omdat je de hoeveelheid bacterien dan onder een bepaald niveau moet zien te krijgen. Ik hoop dat het allemaal verholpen kan worden.

Heel veel sterkte ermee en als je nog vragen hebt kun je het natuurlijk laten weten.

:smt006 Geke
do, 10/05/2006 - 10:49 Permalink