Kaakpijn bij doorkomen

Author:
MichelMook
Posted:
di, 10/17/2006 - 14:02
Gisteren kreeg ik last van mijn kaakbot. Mijn vermoeden is dat dit in zekere zin wordt veroorzaakt door de verstandskiezen (welke er over 1,5 maand uitgaan).

Mijn vraag is of deze pijn 'hoort' bij het doorkomen van de verstandskies of dat er misschien sprake is van een ontsteking. Dat laatste betfijwel ik enigszins, omdat ik al een paar dagen met Bocosan spoel.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Geke

Ik weet niet of Bocasan echt zou helpen bij een ontsteking bij het doorkomen van verstandskiezen. Vaak is het dan rondom de kies want ontstoken, ook wel pericoronitis genoemd, maar zit vaak ook ver onder het tandvlees, waar het spoelmiddel eigenlijk niet goed kan komen. Als je er echt veel last van hebt is het denk ik verstandig om bij de tandarts langs te gaan, als het dit is namelijk kan het helpen om op een gaatje met waterstofperoxide dicht te bijten en een tijdje te kauwen, dit heeft vaak meer effect. Als het echt erg ontstoken is, is het wel belangrijk dat dit verminderd wordt, als het mogelijk is, voordat hij eruit gehaald moet worden. Omdat ontsteking vaak de genezing kan beinvloeden en ook ervoor kan zorgen dat je meer last hebt na het verwijderen van de verstandskies. Het kan ook zijn dat de pijn morgen weer minder is en tijdelijk is en hoort bij het doorkomen, maar als je het niet vertrouwt even de tandarts bellen, die weet ook hoe de situatie is.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.

:smt006 Geke
di, 10/17/2006 - 20:44 Permalink