Hoi,
Mijn vriendin heeft van haar tandarts te horen gekregen dat ze een kroon moet op 1 van haar kiezen. Ze wil hier graag een second opinion over hebben. Omdat de mededling van een kroon heel erg hard is aangekomen, zoek ik voor deze second opinion een tandarts die heel begripvol is, rustig vertelt, en niet heel lomp en bot zijn mening over haar gebit geeft. Een tandarts die snapt hoe erg iemand er mee kan zitten.
Weet iemand een goede begripvolle tandarts in de omgeving van Arnhem. Ik ben best bereid een eindje te rijden voor deze tandarts, of iets meer te betalen als de begripvolle aanpak meer tijd en dus geld kost?
Mijn vriendin heeft van haar tandarts te horen gekregen dat ze een kroon moet op 1 van haar kiezen. Ze wil hier graag een second opinion over hebben. Omdat de mededling van een kroon heel erg hard is aangekomen, zoek ik voor deze second opinion een tandarts die heel begripvol is, rustig vertelt, en niet heel lomp en bot zijn mening over haar gebit geeft. Een tandarts die snapt hoe erg iemand er mee kan zitten.
Weet iemand een goede begripvolle tandarts in de omgeving van Arnhem. Ik ben best bereid een eindje te rijden voor deze tandarts, of iets meer te betalen als de begripvolle aanpak meer tijd en dus geld kost?
Helaas zijn steeds minder tandartsen tegenwoordig bereid hier even tijd voor uit te trekken, maar gewoon even rondbellen doet vaak wonderen.
de eigen tandarts komt niet uit Arnhem... dus wat dat betreft zit het goed...
rondbellen is ook mijn bedoeling, maar ik zou graag wat namen hebben van begripvolle tandartsen, zodat ik die eerst kan bellen...
als ik namelijk gewoon willekeurig door de gouden gids blader en bel, is de kans natuurlijk behoorlijk aanwezig dat ik een minder begripvolle tandarts tref....
mijn eigen tandarts komt wel uit Arnhem, maar die wil geen tijd uittrekken voor deze second opinion... (wat me overigens erg van hem tegenvalt)... heb ook al een tandarts gebeld die ik hier op het forum tegenkwam, maar die wilde een doorverwijzing van de eigen tandarts hebben? is dat gangbaar?
bij mijn eigen tandarts:
ik wilde second opinion.... moest ik bij mijn zorgverzekeraar zijn zei ze... ik wist dat dat niet zo was, maar toch even zorgverzekeraar (Menzis) gebeld... die zei: je kunt gewoon naar welke tandarts je wilt en dan bij ons declareren... dus ik weer mijn eigen tandarts gebeld...
nou:
zij: "dat is niet gangbaar bij ons... wij hebben regelmatig contact met een adviserend tandarts van Menzis, dus die hebben ze blijkbaar, daar moet u zijn"
ik: "oh, heeft u daar dan een naam van?"
zij: "nee dat zou ik zo niet weten"
ik: "oh... hmmm...."
zij: "bij ons het het niet gangbaar... bovendien hebben we daar geen tijd voor, dan moeten we een heel behandelplan maken enzo"
ik: "maar ik hoef alleen maar de mening van de tandarts te hebben, hij hoeft alleen maar even te kijken?"
zij: "het is bij ons niet gangbaar en te druk"
ik snapte er geen reet van, maar wat kan ik doen als de tandarts geen zin heeft om het te doen he...
bij de andere tandarts begon ze te zeuren dat ik een doorverwijzing moest hebben... misschien dat het een "angst"-tandarts was ofzo, want volgens mij had ik de naam uit zo'n topic.... en dat sprak mij aan omdat angsttandartsen me toch tandartsen lijken die wel begripvol zijn...
Naar welke tandarts in de omgeving Arnhem zou ik juist NIET heen moeten gaan als het gaat om begrip en tact?
namen van tandartsen graag via PM....