Vraag over cyste

Author:
marieke19
Posted:
vr, 11/03/2006 - 00:57
hallo allemaal, ik denk dat ik weet wat er aan de hand is..
een tandcyste..door dat jaren lange diepe gaatje in mijn tand..en dat is mijn eigen schuld, laat dit een les zijn mensjes en wacht niet te lang om naar de tandarts te gaan :) ! nu is mijn vraag, moeten een cyste verwijdert worden? sommige zeggen van wel, sommige zegge van niet..zoja hoe gebeurt dit dan? groetjes xx
zwanette

hallo marieke!

ik heb 4jaar geleden een cyste uit mijn gehemelte laten verwijderen.
Ben naar het ziekenhuis gegaan met het idee dat ik een ontsteking had die maar niet weg wou gaan,,maar op de foto,s bleek er een cieste in te zitten van 5cm. Ik heb het laten verwijderen met plaatselijke verdoving maar als hij terug zou komen zou ik dit nooit weer doen. het is geen pretje
vr, 11/03/2006 - 19:59 Permalink
marieke19

heykes!! oh bij mij zit ie links onder mijn kaak. onder die ene tand waar ik jaren een diep gaatje enz gehad heb. zou je nooit nog een cyste laten verwijderen ofwat bedoel je precies? wat jammer dat je pijn gehad hebt daarvan :( maar kan een cyste ook zo met antibioticum weggaan ofzo? ja ik heb er haast geen ervaring mee dus daarom even checken, hihi, lieve groetjes x
vr, 11/03/2006 - 20:44 Permalink
zwanette

ik bedoel dat ik me hiervoor mezelf nooit weer plaatselijk zou laten verdoven. ze verdoven je hele gehemelte met erg pijnlijke spuitjes.
Kan wel zeggen dat het weinig voorstelt maar zo heb ik het zeker niet ervaren. Na de operatie heb ik ongeveer 14dagen met draden tussen mijn tanden gelopen en achteraf is mijn linkerbovengebid afgestorven.
Heb vorige week dinsdag net een frameprothese gekregen.Want de ene na de andere tand of kies stierf of brak af. Dus om eerlijk te zijn heb ik het laten verwijderen van die cieste als zeer pijnlijk en naar ervaren.
gr. zwanette
za, 11/04/2006 - 00:01 Permalink
mecánico para …

Elke cyste is anders in de benadering, en antobiotica zijn geen hulpmiddel. Je kan ook de ene behandeling ook moeilijk met de andere vergelijken, al was het maar door het verschil in grootte, operateur, soort cyste en lokatie van de cyste.

Bij uitstel of geen behandeling gaat de cyste niet weg, alleen maar door met groter worden en de schade op termijn is inelk geval groter dan nu. Tanden komen losser te staan, steun aan wortels gaat verloren, tanden kunnen doodgaan, kaakbot verdwijnt etc. Resauratief wordt het er steeds lastiger op en daarom is een geconstateerde cyste niet iets wat moet blijven zitten.
Als je dat toch zou doen is het op termijn op de blaren zitten.
za, 11/04/2006 - 08:15 Permalink
hanah

hallo ik heb een tandcyste ik heb die bij de tandarts laten verwijderen maar hij heeft het niet volledig gedaan dus die moet eerst naar de labo om te zien wat voor soort cyst dat het is ik weet niet of het zo bij iedereen is gebeurd ik ben er wel een beetje bang voor . ik heb zo draadjes tussen mijn tanden en als ik die tanden raak dan bewegen die is dat normaal was dat zo bij iedereen want ik heb die operatie gisteren pas gedaan mijn kaak is op gezwollen en heel pijnlijk

kunnen jullie me beantwoorden AUB met vriendelijke groeten x :)
vr, 09/30/2011 - 16:26 Permalink