Stukje Voortand Afgebroken

Author:
nefarious
Posted:
za, 11/04/2006 - 15:58
Hallo,
Er is 3 jaar geleden iets minder als de helft van mijn voortand afgebroken bij de Gym op school. Ik heb dat stukje tand toen in de melk gelegd en naar de tandarts gegaan. Die heeft hem er keurig weer aangezet en dat ging zonder al te veel pijn en moeite (na 20min stond ik weer buiten). De tand was erg gevoelig, volgens mij omdat de zenuw bloot lag ofzo, gelukkig had ik na de behandeling daar geen last meer van.
Na 1 jaar breekt de tand weer af en daarna nog 1x. Beide keren werd gewoon m’n oude stukje tand eraan gezet, waardoor het probleem opgelost was. Nu is vandaag het stukje weer afgebroken, maar kan ik het stukje niet meer vinden (was in een discotheek, vuist tegen m’n gezicht ^^)

Het ziet er nu zo uit http://img56.imageshack.us/img56/7408/voortandfb7.jpg. Hoe wordt dit gefixed? Een kroon? Een composiet (weet niet echt wat het is eigenlijk)? Een vulling? En kan dit gedaan worden door de weekend tandarts, of zal ik wachten tot maandag en naar m’n eigen tandarts gaan?
Alvast bedankt,

[EDIT]Alleen de eerste keer was mijn tand erg gevoelig. Nu voel ik er niets van, behalve als ik een koude vloeistof drink, of koude lucht naar binnen 'zuig' zegmaar. De weekend tandarts hier in de buurt is momenteel niet open, vanavond pas weer...

Volgens mij is er geen haast bij qua blootliggende zenuw, alleen wil ik even weten wat er allemaal mogelijk is om het weer toonbaar te maken.. Een nep stukje van composiet is dus het gebruikelijkst?
cuteikke

heej.. heb hetzelfde gehad maar heb nu een nep stukje aan mijn tand.. voel je verder niks van en is t zelfde als een gewone tand..

succes!!
wo, 12/20/2006 - 20:05 Permalink