Hallo,
ruim 2 weken geleden heb ik een apex resectie ondergaan. De hechtingen zijn oplosbaar is mij gezegt maar na 2,5 week zitten ze er nog steeds in en begint het iets lichtelijk te iriteren...
klopt het wel dat ze er nog in zitten? zal het misschien een fout zijn dat ze niet oplosbaar zijn?
ik hoop op hulp!
mvg,
ruim 2 weken geleden heb ik een apex resectie ondergaan. De hechtingen zijn oplosbaar is mij gezegt maar na 2,5 week zitten ze er nog steeds in en begint het iets lichtelijk te iriteren...
klopt het wel dat ze er nog in zitten? zal het misschien een fout zijn dat ze niet oplosbaar zijn?
ik hoop op hulp!
mvg,
Dat is niet ongebruikelijk. Jekunt ze er natuurlijk even uit laten halen. Of met Bocasan of waterstofperoxide 3% oplossen. Maar na vier weken zijn ze vanzelf los. Dat irritante gevoel is de genezing.
bedankt! dan wacht ik af tot ze eruit komen vallen :D
gr
Ben net terug van de tandarts want de hechtingen waren er na 4 weken nog steeds niet uit en het begon bij mij in mn mond erg te iriteren... hechtingen heeft hij er dus net uitgehaald en ze hebben er veelste lang ingezeten vertelde de tandarts mij en het waren dus geen oplosbare hechtingen :o
Het gebied rondom de kies is nu erg geiriteerd en ik ben bang op een ontsteking... wat zou er kunnen gebeuren qua ontstekingen? kan dat weer zo erg worden dat er weer verdere behandelingen nodig zijn?
en hoe kan ik het voorkomen dat er een eventuele ontsteking zich uitbreidt ?
bij voorbaat dank op jullie antwoorden!!
Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Rond de hechtingen is het tandvlees geirriteerd, maar binnenin heb je ook nog beenvlies. En dat is echt wel dicht.
Het tandvlees breng je tot rust met...... 3% waterstofperoxide!
Succes John.
Baal er zelf ook van dat zo'n kaakchirurg zo'n domme fout kan maken. Nogal slordig, maargoed het is weer gebeurd ik heb weer pech :roll:
Mijns inzien heb je daar ook de assistente voor. Om aan te geven wat er na de apex nog moet gebeuren. Maar ik heb wel erger gezien, hoor.
Mogelijk heb je wel iets gehoord na de behandeling, maar was je te gespannen om het allemaal in je op te nemen. Daarom is het handig om altijd alles op schrift mee te geven. Maar daar zondig ik zelf ook wel eens tegen :smt003