beugel voor diasteem

Author:
ZaZa
Posted:
vr, 12/15/2006 - 13:11
Hallo,

Ik heb even een aantal vragen...

Ik heb een spleetje tussen mijn voortanden (van 4mm) en lichtelijk een overbeet.
Ik wil hiervoor dan ook een beugel nemen.
Is het verstandig om een beugel met witte brackets te nemen?? Ik wil namelijk dat het zo min mogelijk opvalt.
Ik hoorde van iemand dat het helemaal niet zo lang duurt eer de tanden naar elkaar toegroeien. Ik wil er het liefst niet meer dan een half jaar mee lopen.

Alvast bedankt
Cobi

Ik las hier ergens dat een ortho ( of tandarts) ook wel eens doorzichtige, ov tandkleurige brackets had gebruikt, maar dat je ze eigenlijk altijd wel blijft zien..en ze waren ook nog eens veel duurder.
Ben je al bij de orthodontist geweest dan?
Want ik weet niet of je zo al kunt gaan bepalen dat 'je er maar een half jaar mee wilt lopen'
vr, 12/15/2006 - 14:02 Permalink
Paul

Beste Zaza,
Wie mooi wil zijn..........
Er is helaas geen compromis. Je hebt een behoorlijke diasteem en de kans is zeer groot dat je daarvoor langer dan een half jaar een blokjesbeugel moet dragen. De keuze is dus aan jou en een behandeling kan niet half afgemaakt worden, want dan groeit je diasteem weer net zo snel terug naar zijn huidig formaat.
Wel weet ik dat witte brackets vaak minder mooi zijn dan metalen. Omdat je bij metalen meteen ziet dat het een beugel is en bij witte lijkt je mond anders terwijl je geen beugel ziet. Dit geeft vaak een vreemd effect.
Denk nog maar eens goed na of je deze behandeling aan wilt gaan, want half werk is geen optie.

Met vriendelijke groet,
Paul.
wo, 12/20/2006 - 11:31 Permalink
Zine

Hey,

vroeger had ik ook een spleetje tussen mijn voortanden. Dat spleetje is verdwenen toen mijn verstandskiezen gingen groeien, die duwden dat spleetje dicht.
vr, 01/05/2007 - 22:50 Permalink