Eindelijk geweest! en het viel best mee...

Author:
calbo
Posted:
di, 12/19/2006 - 09:09
Hallo ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen.
Ik ben een jongen van 25 jaar en ik heb ook een enorme angst voor de tandarts.
Ik zal ff kort uitleggen waardoor het (denk ik) komt.

Ik heb jarenlang bij dezelfde tandarts gezeten en ik had nooit gaatjes.
Deze tandarts praktijk is toen gestopt en ik moest naar een andere tandarts op zoek.
Na lang zoeken had ik 1 gevonden en ik moest voor controle komen, toen kwam het 14 gaatjes!!!
Deze tandarts schrok er zelf ook van.

Nu was de nieuwe tandarts niet de juiste keus denk ik. De nieuwe tandarts was erg kortaf, liet een verdoving niet goed inwerken, had een te volle praktijk omdat alle snel snel snel moest en tot slot het deed áltijd pijn bij hem.

ik heb daar ongeveer 10 gaatjes laten boren, maar omdat het echt niet ging heb ik de laatste afspraken laten vervallen.

Daarna ben ik ruim 4,5 jaar niet geweest, eerst omdat ik bang was voor de pijn, daarna wordt het alleen maar erger omdat daarna ook de schaamte erbij komt kijken. Ik had erg last van mijn gebit en heb ongeveer 1 jaar met een uitgevallen vulling gelopen.

Nu werd ik dus ongeveer 1maand geleden verrast door mijn vriendin dat zei een afspraak voor mij heeft gemaakt bij een nieuwe tandarts. :o
Ik ben erg kwaad geweest op haar omdat ze het achter mijn rug om heeft gedaan, achteraf ben ik wel blij omdat ze het beste voor mij voor heeft.!

Ik ben voor controle geweest en de schade viel op zich mee, 6 gaatjes en een wortelkanaalbehandeling :-?

Gisteren was het zover, 3 gaatjes boren.
Met lood in mijn schoenen en kriebels in mijn buik ben ik geweest.
en.....
Het viel me echt mee! wat een aardige man, deze tandarts neemt de tijd voor je en stelt je gerust.
Nu ben ik dus op de helft, maar het ergste komt nog, 4 januari krijg een wortelkanaalbehandeling daar zie ik wel tegen op.
Als de behadeling net zo mee valt als de rest dan doe ik het ervoor!

Dus kort gezegd, het viel me 100% mee en ben mijn vriendin nu wel dankbaar :smt008

Dus mensen met angst, er is nog hoop!!!!
scaredycat

Hallo Calbo!

Wat een positief verhaal eigenlijk! Gefeliciteerd
met deze overwinning, want dat is het eigenlijk wel.
En gefeliciteerd met je vriendin, echt goed
van haar dat ze dat geregeld heeft.

Ik heb begin dit jaar een DUBBELE wortelkanaal gehad
en zag daar dus ook ENORM tegenop, want alles wat je
hoort zijn verhalen dat het niet goed ging.

Bij mij ging alles dus PERFECT en heb ik er niets van
gevoeld, niet eens van het zetten van de verdoving.
Het enige waar ik last van heb gehad was een koude
neus, omdat de verdoving bovenaan vooraan gezet werd.

Maarre, ga met een positieve instelling naar je afspraak,
dan zal het hopelijk allemaal wel meevallen.

Groetjes,
JAN
wo, 12/20/2006 - 01:45 Permalink