meningsverschil met tandarts

Author:
ida.mb
Posted:
ma, 01/08/2007 - 12:03
ik heb een vraag over een tandarts rekening.
bij mijn man is een frame prothese 5-13 elem geplaats . volgens de begroting zo het gemiddeld 670,- euro gaan kosten
nu krijg ik de rekening en deze is 1050,- euro
volgens de begroting waren de techniekkosten 470,- euro
nu zijn er 640,- euro techniekkosten in rekening gebracht
hoe kan dit en wat doe ik hier aan
groeten ida
vV

lastig probleem...

Techniekkosten zijn altijd een schatting bij begrotingen. Nu heeft de tandarts wel heel erg scheef geschat... Ikzelf zit met de schatting vaker boven dan onder de daadwerkelijke nota, en als dan voor nooit meer dan 50,=.

Wat zegt de eigen tandarts over dit grote verschil?

Als u het hem nog niet gevraagd heeft zou ik dat toch wel doen. Van een meningsverschil is dan nu nog geen sprake namelijk...
ma, 01/08/2007 - 12:40 Permalink
ida.mb

ik heb bij de tandarts navraag gedaan en zij hadden geen tijd om uitleg te geven , ik zou hierover vandaag of morgen antwoord krijgen.
het probleem is wel dat ik het formulier van de begroting kwijt ben ,
maar op tandarts.nl kan je de prijzen nakijken en daar staat inderdaad ook 470,- euro techniek kosten
ik weet dat het nog niet echt een probleem is maar ik wilde alvast wat informatie voor als het wel een probleem is
groeten ida
ma, 01/08/2007 - 12:55 Permalink
vV

techniekkosten hangen erg af van zowel het frameontwerp als eventuele aanvullingen (precisieverankeringen bv), als ook de tandtechnieker. Tarieven voor tandtechniek zijn vrij overigens.

Wel dient een tandarts de moeite te nemen een zo nauwkeurig mogelijke schatting te doen, eventueel in samenspraak met zijn technieker, en bij grote afwijkingen t.o.v. de afgegeven begroting de patient ook te informeren.

Mij schijnt mn de communicatie niet geweldig.
ma, 01/08/2007 - 13:17 Permalink
renald

Afgelopen oktober deed mijn nieuwe tandarts het voorstel een brug te vervangen omdat de bovenrand niet geheel meer aansloot.
Er werd een begroting gemaakt waarop oa € 125,00 voor techniekkosten. Te overzien vond ik en ging akkoord.
De uiteindelijke nota was oa € 374,30 techniekkosten.
di, 01/09/2007 - 18:37 Permalink
renald

Inmiddels schriftelijk bericht gekregen dat ik (!!) het niet mogelijk maak om een uitleg te geven. :o :roll:

Tja, wat moet hier verborgen gehouden worden?
zo, 02/04/2007 - 11:50 Permalink
vV

da`s een leuke...dus nogmaals aanschrijven dat u dit niet als reden accepteert! en dus nogmaals verzoeken om tekst en uitleg, en tevens een termijn voor reactie opnemen van 2 weken (1 maand vind ik echt belachelijk lang..) met nu dan ook vermelden dat u overweegt hier een zaak voor de tuchtraad van te maken... Want dit verschil is ook veel te groot. Als een tandarts twijfelt over de te maken techniekkosten, kan hij/zij altijd de technieker bellen voor een prijsopgave. Meestal komt er dan ook nog eens een prijsopgave die exact overeenkomt met de uiteindelijke rekening. ...
zo, 02/04/2007 - 13:27 Permalink