Ik heb hier al een beetje rond zitten snuffelen om te kijken of ik een soortgelijk probleem tegen kom.......Ik ben al jaren erg bang voor de tandarts en heb ook slechte ervaring met mijn tandarts van dit moment......Helaas heb ik een zwak gebit (volgens mn tandarts) en heb op dit moment ook weer kiespijn aan een afgebroken kies.....Bij mij is het helaas zo dat als er een kies gevuld wordt, de vulling er binnen een half jaar weer uitvalt of uitbreekt...de standaard behandeling van mn tandarts is dan wat dieper uitboren en weer opnieuw vullen, hierdoor worden mn behandelde kiezen steeds zwakker en zijn vaak gevoelig met eten....Nu zit ik dus weer met deze afgebroken kies welke ik het liefste zou willen laten trekken omdat ik weet dat vullen toch geen nut heeft en alleen maar voor extra kosten zorgt....maar mijn tandarts zegt dan toch: eerst dit proberen.....terwijl het met al mn kiezen zo is dat de vulling er binnen een half jaar uitvalt......Kan ik dit toch vragen om de kies te trekken en wat zijn mijn rechten hierbij ?? En dat de vullingen er steeds uitgaan, ligt dat nou echt aan mn gebit of misschien toch ook aan de kundigheid van de tandarts ?? Ik ben ook wel bezig met een andere tandarts te vinden omdat ik zulke slechte ervaringen heb, mijn angst wordt niet serieus genomen en is veroorzaakt door een niet goed verdoofde zenuwbehandeling bij deze tandarts......maar een nieuwe tandarts vinden is niet zo makkelijk......Alvast bedankt voor jullie reactie :cry:
Is de tandarts onkundig of ligt het aan je gebit. Dat is je vraag die voorlopig nog niet beantwoord kan worden.
Wat geeft de tandarts zélf als reden waarom die vullingen er steeds uitvallen?
Vielen de vullingen bij vorige tandartsen er ook uit?
Composiet is namelijk ook heel erg gevoelig materiaal. Zodra het in contact komt met speeksel, bloed of ander vocht plakt het namelijk al niet meer. Daarom kan je opletten of de tandarts het wel goed drooglegt met veel wattenrollen en het liefst met een rubber lapje. Ook kan het zijn dat hij de materialen om de tand voor te behandelen niet correct gebruikt. Kortom er zijn genoeg redenen waarom een vulling kan mislukken. Blijf kritisch op je tandarts en de keuze om je kies te laten trekken is altijd nog aan jou en niet aan de tandarts.
Met vriendelijke groet,
Paul.