Wat heb ik?

Author:
drumnafox
Posted:
wo, 01/10/2007 - 16:57
Twee jaar geleden heb ik een nieuwe vulling gekregen in een kies die reeds een vulling had nadat een deel van de kies was afgebroken. De week erna heb ik enorme last gehad zich uitende in het niet kunnen uitoefenen van druk op de kies en een continue zeurende (enorme pijn). Door omstandigheden (verhuizing) ben ik toen niet naar de tandarts gegaan. En gelukkig ging de pijn wonder boven wonder over. In de anderhalf jaar erna bleef deze kies wel gevoelig maar gaanderweg ging het wel steeds beter. In de zomer van 2006 werd ik de eerste dagen van mijn vakantie in Spanje getracteerd op een enorme zeurende pijn aan de binnenzijde van de kies en op mijn gehemelte. Met pijnstillers heb ik dit nog enigszins kunnen onderdukken. Maar ook dit ging over na 4-5 dagen. Het laatste half jaar voelde de kies goed goed aan tot een paar dagen terug. Ik heb wederom heel veel pijn maar dan met name op mijn gehemelte waar een kleine langgerekte bobbel is te zien. Het tandvlees is wel iets rood maar niet heel erg of zo. Ik ben 2 jaar niet bij de tandarts geweest tot enkele weken terug. Toen heb ik wel gezegd dat ik heel veel last had gehad op mijn vakantie een half jaar terug maar volgens haar was dat ontstoken tandvlees. (Leek mij eerlijk gezegd nogal sterk). Ik ben niet iemand die heel snel naar de tandarts stapt.
Weet iemand wat ik heb?: lekkende vulling, ontstoken kaartbot, ontstoken puntwortel? En waarom is de pijn 2 maal weer verdwenen?
Toevallig moet ik over 2 weken naar de tandarts voor een gaatje. Is het het nu voor reeds de 3e maal gevaarlijk om te zien of de pijn weer vanzelf weggaat of moet ik nu echt acuut naar de tandarts. Toevalligerwijs begint vandaag de pijn weer weg te trekken.
Newtan

Mooi dat het weer weggaat. Maar mooi dat je er dus niet af bent.
Heeft ze een foto gemaakt?

Wedden dat het een wortelpunt ontsteking is?
Die komt en gaat met vlagen van een week of zo. Vooral als je de kiezen op elkaar zet.
Ik zou dan eens een wortelkanaalbehandeling doen.
do, 01/11/2007 - 22:21 Permalink