Narcose of Dormicum tablet?

Author:
www.bangvoorde…
Posted:
za, 01/13/2007 - 02:43
Hallo,

Ik ben vandaag voor de eerste keer naar de Amalia kliniek in Kerkrade geweest. Het was een hele goede ervaring moet ik zeggen, ze nemen echt de tijd voor je en je wordt er echt op je gemak gesteld.

Maar ik heb ook een behandelplan gekregen en daar werd ik wel wat minder vrolijk van. Ik moet namelijk 4 kiezen laten vullen en 2 kiezen laten trekken. En dat terwijl ik bij mijn "oude" tandarts ieder jaar op controle ben geweest, die had dat toch ook moeten zien? Maar ja....

Nu is echter mijn vraag de volgende:
Wie van jullie heeft ervaring met de behandeling onder narcose Ik ben nog heel erg aan het twijfelen wat ik moet doen, want de narcose vind ik toch wel redelijk prijzig.

Ze zeiden vandaag ook dat ik ook een Dormicum tablet zou kunnen krijgen waar ik ook rustig van zou worden. Heeft er iemand ervaring met deze tablet Ik vraag me namelijk af of zo'n tablet wel echt helpt. Zijn er mensen die ook de behandeling hebben ondergaan met zo'n tablet, en viel het dan achteraf mee of tegen

Veel vragen, ik weet het, maar ben toch wel benieuwd wat de ervaringen van andere mensen zijn want ik weet echt niet goed wat ik moet doen. Misschien iemand goede raad

Groetjes,
Angelique uit Heerlen
scaredycat

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar misschien heb je er wat aan;

Bij mij was er heel veel nodig, uit mijn hoofd zijn er maar 4 tanden waaraan niets gedaan is...
Ik had dus twee (lange) zittingen nodig en die zijn onder narcose gedaan.

Bij jou hoeven er "maar" 6 elementen behandeld te worden,
ik heb geen ervaring met die tabletten, maar als je het
aandurft zou ik hiervoor NIET onder narcose gaan.

Het is goedkoper en je hebt minder "naloop" van de narcose;
ik ben nog zeker een halve dag duf geweest van de narcose...

Maar zoals ik zei, dat is mijn mening en ook nog eens op dit moment.
Drie jaar geleden zou ik nooit zonder narcose behhandeld willen worden...

Als je durft zonder narcose zou ik dat doen.
Hopelijk kan iemand vertellen over die tabletjes,
zodat je weet hoe die werken/bevallen...

Sterkte,
JAN
za, 01/13/2007 - 10:21 Permalink
mecánico para …

Dormicum is een middel uit de reeks waarvan Valium en Librium de bekende namen waren (zijn). Voordeel is de korte inwerk en redelijk vlotte uitwerking van Dormicum, nadeel is dat het niet altijd 100% voorspelbaar werkt. Mogelijk is de dosis nogal kritisch want we hebben het tijdleijk gebruikt op een Centrum voor Bijzondere Tandheelkunde, en ik was soms verbaasd over de alertheid van de patient, die na de behandeling soms pas suffig werd.
Persoonlijk zou ik het niet snel meer voorschrijven omdat de werking te kort is en er sowieso aanvullend gewoon verdoofd moet worden. Uitwerking, dus wanneer het weer weg is uit je systeem is ook niet eenduidig.

Dus ja, je zou kunnen kijken of het op deze manier zou kunnen de behandeling, maar 4 keizen behandelen en twee eruit, mogelijk ook uitgebreid schoonmaken en misschien stiekum toch nog een extra dingetje........als je die Narcose met alle nadelen van het hebben van de narcose acceptabel vind, dan kan het een goede opstap zijn.
Uiteindelijk ben je dan goed geholpen en kan de nazorg en vervolg controles worden opgestart.
za, 01/13/2007 - 11:27 Permalink
lindadegraaf

Hey,
Ik ben dan 1x onder narcose geweest vanwege verstandskiezen trekken.
Van de narcose zelf heb ik geen last gehad. Was meteen klaar wakker en mocht na 2 uurtjes observatie naar huis. Ook dit is mijn ervaring op dit moment(ca. 3 weken terug)
Wel een tip: Neem geen kalmeringspilletje mocht je wel onder narcose gaan. Van het pilletje blijf je een beetje duf na de narcose. Dit had ik gehoord van de verpleegkundige.
za, 01/13/2007 - 12:52 Permalink