hallo, toch maar aangemeld en toch maar even vragen want het speelt weer op..........
Bah wat he bik er toch een hekel aan. Ik heb tig jaar geleden een wortelkanaalbehandeling gehad bij mijn tandarts. Die kon toen niet tot aan het uiteinde van de wortel komen ivm lengte wortels??! DUs door naar de kaakchirurg. Die heeft de voortand toen behandeld. De verdoving vond ik zooooo verschrikkelijk. Ik vond het zo'n pijn doen toen in dat bot, brrrrrrrrrrrrrrrrrrr Nu ben ik dus zo bang om weer heen te moeten. Heb inmiddels alweer wortelkanaalbehandeling gehad en van één van die behandelingen is het nog niet rustig. De kies blijft pijnlijk zo nu en dan. Het is niet aldoor, maar speelt zo nu en dan op. Het zeurt heel veel en er zit bovenaan op het tandvlees helemaal bovenaan een bult. Een verdikking zeg maar, als ik daarop druk doet het ook pijn. Dus eigenlijk weet ik wel zeker dat het niet goed zit, en de tandarts heeft ook al aangegeven vorige keer, dat hij de wortelkanaalbehandeling kan opnieuw doen en dat ik anders naar de kaakchirurg moet. Maar nu zie ik er zo tegenop om daarheen te gaan. Ben zo bang voor de verdoving. Maar goed, maak ik het nu erger in mijn herinnering of is het gewoon harsteikke pijnlijk zo'n verdoving????? Wat is hier de ervaring ermee??
Oh ja, de gewone verdoving bij de tandarts vind ik prima te doen!
Hoop op antwoorden.
gr. dawosuto
Bah wat he bik er toch een hekel aan. Ik heb tig jaar geleden een wortelkanaalbehandeling gehad bij mijn tandarts. Die kon toen niet tot aan het uiteinde van de wortel komen ivm lengte wortels??! DUs door naar de kaakchirurg. Die heeft de voortand toen behandeld. De verdoving vond ik zooooo verschrikkelijk. Ik vond het zo'n pijn doen toen in dat bot, brrrrrrrrrrrrrrrrrrr Nu ben ik dus zo bang om weer heen te moeten. Heb inmiddels alweer wortelkanaalbehandeling gehad en van één van die behandelingen is het nog niet rustig. De kies blijft pijnlijk zo nu en dan. Het is niet aldoor, maar speelt zo nu en dan op. Het zeurt heel veel en er zit bovenaan op het tandvlees helemaal bovenaan een bult. Een verdikking zeg maar, als ik daarop druk doet het ook pijn. Dus eigenlijk weet ik wel zeker dat het niet goed zit, en de tandarts heeft ook al aangegeven vorige keer, dat hij de wortelkanaalbehandeling kan opnieuw doen en dat ik anders naar de kaakchirurg moet. Maar nu zie ik er zo tegenop om daarheen te gaan. Ben zo bang voor de verdoving. Maar goed, maak ik het nu erger in mijn herinnering of is het gewoon harsteikke pijnlijk zo'n verdoving????? Wat is hier de ervaring ermee??
Oh ja, de gewone verdoving bij de tandarts vind ik prima te doen!
Hoop op antwoorden.
gr. dawosuto
Ik weet het niet helemaal zeker maar een kaakchirurg doet dacht ik geen wortelkanaalbehandeling maar een apex resectie (= verwijdering wortelpunt). Dat gebeurt doorgaans pas als de wkb (of 2e poging) geen succes heeft.
Zo'n apex resectie heb ik zelf ook ondergaan. Je voelt er weliswaar helemaal niks van maar door de ziekenhuissfeer en het geboor in bot, wat veel lawaai maakt, ging het mij toch niet in de kouwe kleren zitten.
Over de verdoving door de kaakchirurg: ik heb al diverse keren op dit forum gelezen dat kaakchirurgen heel goed zijn in verdoven.
bedankt voor de reakties
gr. Dawosuto
Kan het me niet meer herinneren dus erg pijnlijk kan het niet zijn geweest :D Wat je voelt hangt van veel factoren af, onder andere persoonlijke gevoeligheid. Vaak is het toch niet meer dan een prikje.
Kaakchirurgen zijn heel bedreven in het verdoven en dan voel je er nog minder van. Ik ben jaren geleden bij een kaakchirurg geweest voor een verstandskies. Toen vroeg ik of ie misschien een nieuwe techniek gebruikte voor verdoving (naaldloos) maar dat bleek een misverstand. Hij had gewoon een naald gebruikt.