Moeten hoektanden zoon (4,5 jr) worden afgeslepen.

Author:
AnnelienR
Posted:
do, 01/18/2007 - 11:00
We hebben zojuist met het hele gezin een bezoek gebracht aan de tandarts :D . Mijn zoon van 4,5 heeft het voor het eerst aangedurfd om in de stoel van de tandarts plaats te nemen en de tandarts in zijn mond te laten kijken. De tandarts acht het noodzakelijk dat de hoektanden van mijn zoon worden bijgeslepen,om vergroeiing van de kaakkoppen te voorkomen. Nu weet ik uit eigen ervaring dat deze ingreep pijnloos is.
Maar toen de tandarts met een boor in zijn mond wilde schrok mijn zoon heel erg en wilde dit absoluut niet :smt005 .
Nu wil ik , voor ik mijn zoon probeer over te halen, graag weten of dit echt noodzakelijk is. Hij gaat toch op den duur wisselen?
Word hij op deze manier niet onnodig bang gemaakt?

Groeten Annelien
mecánico para …

IK denk dat de tandarts te voortvarend was. Was je met je zoon mogelijk al twee jaar terug in de stoel gaan oefenen was de drempel nu al wat lager. De tandarts moet wel wat meer vertrouwen opbouwen dan effe kijken en hupla.

Dat vergroeien is niet 1,2,3 gebeurd en neem er maar de tijd voor om even te wennen. Paar keer gewoon gaan en misschien wat polijsten (wennen aan iets draaiends in de mond) en dan hopla stukje inkorten.
Dat die wisselt is een waarheid als een koe echter, dat kanwel duren tot het mannetje jou allang voorbijgegroeid is en 13 jaar is.

Dus ej hebt nog even speling zal ik maar zeggen
do, 01/18/2007 - 12:24 Permalink
irm

We hebben zojuist met het hele gezin een bezoek gebracht aan de tandarts :D . Mijn zoon van 4,5 heeft het voor het eerst aangedurfd om in de stoel van de tandarts plaats te nemen en de tandarts in zijn mond te laten kijken. De tandarts acht het noodzakelijk dat de hoektanden van mijn zoon worden bijgeslepen,om vergroeiing van de kaakkoppen te voorkomen. Nu weet ik uit eigen ervaring dat deze ingreep pijnloos is.
Maar toen de tandarts met een boor in zijn mond wilde schrok mijn zoon heel erg en wilde dit absoluut niet :smt005 .
Nu wil ik , voor ik mijn zoon probeer over te halen, graag weten of dit echt noodzakelijk is. Hij gaat toch op den duur wisselen?
Word hij op deze manier niet onnodig bang gemaakt?

Groeten Annelien
..... beste annelien, ik werk bij een kindertandarts in wognum, probeer eens te bellen en vraag het eens bij ons, ik vind het een raar verhaal... gr Irma .. wij zitten in wognum http://www.kindertandarts.com
wo, 01/31/2007 - 21:44 Permalink
AnnelienR

Ik ben volgens mij erg dom geweest :oops: !

Een vriend van ons heeft een tandtechnisch lab e die adviseerde ons het advies van de tandarts te volgen.
Dus ben ik inmiddels met mijn zoon bij de tandarts geweest.
De hoektanden zijn bijgeslepen en mijn zoon volgens mij nu voor zijn hele leven nu bang voor de tandarts. De tandarts heeft hem zelfs in zijn tong geboord!!!!

En omdat de bijgeslepen tanden zo gevoelig zijn, mag ik ook zijn tanden bijna niet meer :smt001 .

Nu sprak ik van de week een oude bekende van mijn man, die tandarts is en die vond het niet normaal, zo'n behandeling bij zo'n jong kind.
Dus gaan we voortaan naar hem.
Hij heeft zelf drie kinderen.
do, 02/01/2007 - 12:57 Permalink