Hallo, ik heb twee vraagjes.
Ik wil graag al mijn tanden laten bleken doormiddel van de laser.
Maar nu heb ik links onder een dode snijtand, aan de binnenkant is er er een stuk glazuur weg, aan de buitenkant zie je hier niks van.
Ik heb geen pijn, staat zo vast als een huis! en de tand is ook niet verkleurd.
Is deze tand dan nog wel gewoon te bleken met een laser of werkt het niet op een dode tand? en zal ik kleur verschil krijgen?
Ik heb trouwens geen idee hoe ik aan die dode tand kom!
Mijn tandarts zei dat de tand wel behandeld moet worden, maar dat het best wel even kan wachten .
Omdat dit financieel voordeliger is (mijn slotjes boven zijn dit jaar verwijderd) :D
IVM vergoeding verzekering.
Maar is het wel verstandig om af te wachten?
Alvast bedankt!
Ik wil graag al mijn tanden laten bleken doormiddel van de laser.
Maar nu heb ik links onder een dode snijtand, aan de binnenkant is er er een stuk glazuur weg, aan de buitenkant zie je hier niks van.
Ik heb geen pijn, staat zo vast als een huis! en de tand is ook niet verkleurd.
Is deze tand dan nog wel gewoon te bleken met een laser of werkt het niet op een dode tand? en zal ik kleur verschil krijgen?
Ik heb trouwens geen idee hoe ik aan die dode tand kom!
Mijn tandarts zei dat de tand wel behandeld moet worden, maar dat het best wel even kan wachten .
Omdat dit financieel voordeliger is (mijn slotjes boven zijn dit jaar verwijderd) :D
IVM vergoeding verzekering.
Maar is het wel verstandig om af te wachten?
Alvast bedankt!
Alles veilig hebben, maar platzak zijn, is ook geen lekker gevoel.
In het algemeen kun je wachten met een dode tand behandelen, omdat je eigen lichaam blijkbaar geen signalen geeft dat het dringend is.
Ik kom bij vrijwel iedereen met meer dan vier kronen wel een ontsteking tegen die niet behandeld is en nooit problemen heeft veroorzaakt.
Die zie je dan per ongeluk op de foto. Soms zijn de opties om de situatie te perfectioneren (de kroon en de wortelkanaalbehandeling overmaken, of een apex) voor de eigemaar van de kroon reden om zich af te vragen of daarmee een 'verbetering' van z'n leven bereikt wordt.
Dat is dus geen perfectie, maar het leven.
Het antwoord op vraag een, kan je eigen tandarts het beste geven. Dat lijkt me een wijs mens.
gr. appeltje