Wordt het wel of geen apexresectie en wat nog meer ?

Author:
Serpentlady
Posted:
zo, 01/21/2007 - 19:56
Hoi, allemaal. Had gister dit berichtje als reply geplaatst, maar heb het maar even als nieuw onderwerp neergezet. Ben heel lang niet geweest hier, dus hoop dat dit goed is. :roll:

:smt001 Ik ben zelf bij de kaakchirurg geweest vorige week vrijdag, doorverwezen door mijn tandarts, want ik heb een oude wortelkanaalbehandelde kies, waar ik veel ellende van heb al meer als 2 jaar. Deze kies is een jaar of 8 geleden perfect gedaan door mijn toenmalige tandarts en nooit last van gehad, totdat ik verhuisde en helaas een niet zo'n ervaren tandartspraktijk had uitgezocht. ( Niet rot bedoeld naar andere tandartsen toe hoor, maar ik ben destijds heel vervelend behandeld, letterlijk en figuurlijk )
Ik bedoelde met niet zo ervaren ivm endo, met het herstellen van een stukje vulling, wat afgebroken was en waarvoor ik direct naar mijn tandarts ging om dit te laten herstellen. Echter heeft de tandarts veel te ver doorgeboord en was duidelijk te voelen!!! en te zien op de foto's dat dit mis was. Ik ben nu zo'n 8 keer aan deze kies behandeld en heb 4 keer een fikse ontsteking aan mijn kies gehad. Nu dus weer het geval. Deze kies heeft mijn huidige tandarts nogmaals opnieuw behandeld met een wortelkanaal ( vervelende ervaring zo diep) en zijn uiterste best gedaan om te schade te herstellen. Mocht niet baten en weer een ontsteking van ene op andere moment. Weer antibiotica gekregen en doorgestuurd naar de kaakchirurg, waar ik vorige week vrijdag behandeld ben en hij mijn kaak heeft opengesneden en gehecht. Ik kreeg alleen de vervelende mededeling dat inmiddels de ontsteking verder is gaan " verhuizen" noem ik het maar, waardoor mijn kies erachter ook aangetast is. Oeps, daar was ik niet blij mee om dat te horen en heb ook bij eerdere behandelingen kenbaar gemaakt, dat ik daar zo bang voor was. Na een twee weken met behandeling en pijn, dikke bek en lekker spoelen met waterstofperioxide, staat me nu een lange weg te wachten. Volgende week naar de tandarts voor wortelkanaal " gezonde" kies en dan vrijdags weer naar kaakchirurg en dan afwachten wat hij gaat doen. Hij zei mij, dat hij gaat kijken of de twee kiezen te redden zijn. Dat was wel even een flinke afknapper na alles wat ik al meegemaakt heb voor dat rotkiesje! Het heeft veel geld, tijd en pijn gekost en er bestaat ook een mogelijkheid dat ik protheses krijg in mijn kaak ipv brug, omdat die mijn andere nog gezonde kies zou beschadigen. Ik was even een beetje overdonderd over al deze informatie in 1 keer en ben benieuwd wat mij zo nog verder te wachten staat.

Heeft iemand ervaring met zo'n lange lijdensweg, ben bang van wel helaas en wie kan mij tips geven om niet helemaal uit elkaar te vallen van de spanning? Mijn tandarts kon van de week nog niks zeggen, omdat de foto's van de kaakchirurg nog niet binnen waren.
Ben altijd een behoorlijke droge, maar ben nu best wel angstig geworden.