Dikke lip na wortelkanaalbehandeling?

Author:
gideonn
Posted:
di, 01/23/2007 - 07:57
Hallo,

9 maanden geleden heb ik in mijn linker voortand een wortelkanaalbehandeling gehad na een valpartij.
Daarna heb ik er nooit last van gehad. Toen er een paar weken geleden na een gewone controle een foto gemaakt is werd ik later gebeld dat die tand was gaan ontsteken en dat ik daar opnieuw voor behandeld moest worden. Toen heb ik 2 afspraken gemaakt: voor gisteren een kwartier, voor 5 februari een uur. Wat er gisteren in dat kwartier precies gedaan is weet ik niet, maar de tandarts heeft in de betreffende tand geboord en daarna met wit spul weer gevuld om het de volgende keer af te maken.
Alles was prima maar een paar uur later begon de tand ineens vrij pijn te doen. Het voelde meer alsof er continu tegen de tand aangedrukt werd en voor het slapen gaan heb ik ook een paracetamolletje genomen. Nu word ik net wakker en van de tand zelf heb ik bijna geen last meer maar mijn bovenlip is aan de linkerkant ineens vrij dik geworden.
Zelf dacht ik eventueel aan een soort van allergische reactie maar ik zou het heel fijn vinden als iemand die er meer verstand van heeft me kan vertellen of dit vaker voorkomt, en hoe dit komt.

P.S Ik ben trouwens niet verdoofd omdat de hele tand in principe dood is.
P.P.S Ik kan me nog herinneren dat de assistente tijdens de behandeling een keer aan de tandarts vroeg: "lukt het op die manier?" waarom de tandarts antwoorde: "nee, maar dat is geen probleem dan doe ik het op een andere manier."

Alvast bedankt voor jullie tijd!!

Groeten Gideon
kimmie**

heey

ik heb ook dezelfde klachten als jij gehad maar bij is het wel goed verlopen
ik had een giga onsteking boven me rechter voortand waardoor weet ik niet waarschijnlijk ook door een klap er tegen aan want, mijn tand is ook nog een breuktand dus extra veel kans op bacterien maar ja dus ik keek het eerst een tijdje aan in het begin kreeg ik een licht kloppend gevoel in me mond, ik dacht oo zou wel weer over gaan maar 3 dagen erna werd het heel erg heftig op school kon ik me niet meer conventreren van de pijn dus ik de tandarts gebelt. Ik kon woensdag morgen terecht dinsdag avond kreeg ik een dikke wang+ een dikke lip wat jij ook had en alles voelde heet aan vooral snachts verging ik van de pijn ik dag erna na de tandarts, kreeg eerst zenuwbehandeling die ging er als eerste uit mijn vraag heb jij je zenuw er wel uit want dan is de kans dat de onsteking sneller terug komt, ma ja dag met open tand gelopen om van de pus af te komen dag erna wortelkanaalbehandeling is goed verlope tijdelijk gedicht en 2 weke later weer terug komen om af te werken dus weer wortelkanaalbehandeling plus goed dichten ik weet niet wat jou tandarts heeft gedaan maar waarschijnlijk had je zenuw er ook uit gemoeten ook al is je tand dood er is zoveel kans op onsteking als je het er niet uit laat halen en ik had ook 3 wortelkanaalbehandelingen zeer belangrijk weet niet hoeveel jij er had?, ma ja bij mij is het dus goed verlopen ik snap het dan egt niet hoe het kan ik zou nog een x terug gaan en vragen om een zenuwbehandeling en wortelkanaalbehandeling plus penciline kuur dat dood je bacterien alvast veel sterkte en brufen bruis tabletten helpen heel goed tegen de pijn!!
alvast veel sterkte
vr, 02/02/2007 - 17:15 Permalink