Hallo,
binnenkort (27-2) krijg ik een beugel om mijn gebit te reguleren, maar de orthodontist gaf aan dat de tanden naast mijn voortanden erg breed zijn (die staan ook wat meer naar voren, "uit de rij", zeg maar... )
Hij wil ze gaan bijvijlen of slijpen:S
Ik heb al van alles gelezen op dit forum, ook hierover, en dan staat er dat er niet teveel weggehaald kan worden ivm verhoogd risico op gaatjes/ overgevoeligheid. Hoeveel kan er weggehaald worden zonder risico's?? En kan het zijn dat de ortho alleen denkt aan zijn eigen plan en resultaten (en portemonnee) en niet nadenkt over de eventuele ellende die het aan mijn gebit zou kunnen veroorzaken.
Ik maak me zorgen. Heeft iemand iets zinnigs te zeggen hierover alvorens er geslepen wordt??
Thanx!!
binnenkort (27-2) krijg ik een beugel om mijn gebit te reguleren, maar de orthodontist gaf aan dat de tanden naast mijn voortanden erg breed zijn (die staan ook wat meer naar voren, "uit de rij", zeg maar... )
Hij wil ze gaan bijvijlen of slijpen:S
Ik heb al van alles gelezen op dit forum, ook hierover, en dan staat er dat er niet teveel weggehaald kan worden ivm verhoogd risico op gaatjes/ overgevoeligheid. Hoeveel kan er weggehaald worden zonder risico's?? En kan het zijn dat de ortho alleen denkt aan zijn eigen plan en resultaten (en portemonnee) en niet nadenkt over de eventuele ellende die het aan mijn gebit zou kunnen veroorzaken.
Ik maak me zorgen. Heeft iemand iets zinnigs te zeggen hierover alvorens er geslepen wordt??
Thanx!!
Zonder overleg was de slijptol al gepakt en de voortanden bijgeslepen. Echter, toen mijn vaste beugel eruit ging en mijn tanden weer iets in een andere stand bijtrokken, waren mijn voortanden opeens te kort. Mijn tand arts heeft er toen weer een stukje aan de onderkant moeten aanplakken, wat altijd zichtbaar is gebleven.
Als je nog kunt overleggen, zou ik al deze zaken eens bespreken. Eraf slijpen kan altijd nog en mocht je dat beslissen, doe het dan als je geen verandering van de stand meer kunt verwachten.
Het lastige is dat er juist opzij een randje af moet, zodat de twee bewuste tanden gemakkelijker tussen de anderen passen. Dus ik neem aan dat de ortho wil gaan slijpen voordat hij met een beugel de tanden gaat verschuiven.... Maar zeker weten doe ik dat niet, lastig is dat toch. Ik heb al gebeld maar de telefoniste kon me ook niet vertellen wat de volgorde is. Lastig!!!