Kronen witter maken

Author:
Amdam
Posted:
di, 02/06/2007 - 02:11
Hallo,

Ik heb op dit moment 3 voortanden als een kroon, en er komt er volgende week vrijdag een 4e (snijtand) bij. Nu wilde ik graag al mijn tanden witter hebben maar de bestaande technieken en pasta's werken alleen op natuurlijke tanden en niet op kronen.

Als ik de kronen witter wil zit er voor zover ik tot nu toe weet niets anders op dan ze alle 3 te vervangen wat nogal een kostbaar grapje is, natuurlijk moet ik beslissen voordat de 4e gezet wordt anders mag ik er straks 4 vervangen.

Mijn vragen aan het team:

- is er een andere manier om kronen witter te maken wat goedkoper uitvalt?

- moet ik eerst mijn natuurlijke tanden laten behandelen vooraleer met de kronen aan de slag te gaan?

- wat is verstandiger in mijn geval (icm kronen) om met de natuurlijke tanden te doen? Laten bleken of facings te gebruiken (ivm kleurcode kronen)

- mijn verzekering dekt tot 800 euro, waarop schatten jullie de kosten?

Natuurlijk zal ik al deze vragen ook aan mijn tandarts stellen, maar heb graag alvast een second opinion achter de hand.

Alvast dank
vV

laten bleken kost regio 300,= zeg maar, wordt niet vergoed overigens. Beide routes zijn denkbaar, alleen het eindresultaat van bleken is niet exact in te schatten. Dan zou eerst bleken en dan vervangen kronen de aangewezen volgorde zijn. Kosten van vervangen van 4 kronen zal regio 2000,= zijn. Al met al met handig plannen krijg je maximaal 1600,= vergoed, afhankelijk van andere kosten aan het gebit uiteraard. totale kosten dus regio 700,=
Je zou de kroon die nu gemaakt wordt in overleg met de tandarts met tijdelijk cement kunnen laten plaatsen, zodat na het bleken deze kroon in keur aangepast kan worden door de technieker.
di, 02/06/2007 - 16:27 Permalink