Weer een scheur in de kies

Author:
Inger
Posted:
wo, 02/07/2007 - 19:30
Hallo,

Ik ben vandaag weer bij de tandarts geweest. Ik heb al geruime tijd last van mijn kies. Vooral als er koud of warm op komt. Ik heb dit al vaker gehad en ik blijk 's nachts heel hard mijn kaken op elkaar te zetten (niet knarsen) en daardoor kunnen er scheuren ontstaan. Tot een paar jaar geleden had ik er nog niet van gehoord, maar het schijnt te kunnen. En helaas kan de tandarts daar niet zoveel aan doen.

Vandaag zijn er foto's gemaakt, geen gaatjes en geen ontstekingen. Op zich prettig, maar waarschijnlijk wel een scheur aan de achterkant van de kies.

Om te voorkomen dat ik mijn kiezen stuk blijf bijten heb ik een bitje gehad en een plaatje. Het bitje doe ik in mijn slaap uit en het plaatje heb ik na een paar weken in drie stukken weten te krijgen!!

In overleg met de tandarts gaat hij nu toch weer een aanvraag doen voor een nieuw plaatje.

Maar ondertussen heb ik al één wortelkanaalbehandeling gehad omdat de pijn niet meer om te harden was. Daar heb ik nu ook een kroon op. Eerlijk gezegd zit ik daar niet weer op te wachten.

Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er nog andere oplossingen??