Ik heb sinds vorig jaar een volledige bovenprothese die immediaat is geplaatst.
Hij is nu 2x gerebased maar ik denk dat het tijd voor een nieuwe is.
Ik zag op de nota van deze prothese dat mijn tandarts code P21 heeft gebruikt voor deze prothese,zou dat niet P45 moeten zijn omdat hij immediaat is geplaatst?
Als ik nu een nieuwe zou krijgen word deze dan wel voor 75% vergoed door mijn zorgverzekering (Agis) aangezien er code P21 is gebruikt,je krijgt maar 1x per 10 jaar een nieuwe prothese vergoed toch ?
Ik hoop dat een beetje duidelijk is wat ik bedoel.
Hij is nu 2x gerebased maar ik denk dat het tijd voor een nieuwe is.
Ik zag op de nota van deze prothese dat mijn tandarts code P21 heeft gebruikt voor deze prothese,zou dat niet P45 moeten zijn omdat hij immediaat is geplaatst?
Als ik nu een nieuwe zou krijgen word deze dan wel voor 75% vergoed door mijn zorgverzekering (Agis) aangezien er code P21 is gebruikt,je krijgt maar 1x per 10 jaar een nieuwe prothese vergoed toch ?
Ik hoop dat een beetje duidelijk is wat ik bedoel.
Die weten het zeker. Hier krijg je misschien antwoord van iemand die er toevallig werkt.
Wij hebben toevallig iemand die er heeft gewerkt, al een jaar of drie als assistente. Ik zal haar het vanmiddag eens vragen.
Maar willen ze deze vraag bij de AGIS niet beantwoorden????
Ik neem aan dat er ook een aantal tanden/kiezen getrokken is bij het plaatsten,anders spreken we niet van immediaat.
Een echte immediaatprothese (waar bij het plaatsen dus ook tanden/kiezen getrokken zijn) mag over het algemeen zonder financiele consequenties anders dan de normale eigen bijdrage na 6 maanden vervangen worden. Maar daar kan inderdaad het beste Agis zelf uitsluitsel over geven.
Hoewel mij inmiddels gebleken is dat veel mensen die de telefoon beantwoorden bij zorgverzekeraars vaak ook niet alle regeltjes en voorwaarden kennen, en soms zelf de behoefte hebben ondanks het gebrek aan kennis wel een antwoord te geven, dat dan heel vaak niet klopt of onvolledig is...
overigens denk ik dat er niet echt sprake is van ee meningsverschil met uw tandarts...verkeerde locatie geplaatst dus.