Sinds juni 2006 heb ik een bovenprothese. Nog wel de tijdelijke. Ik heb het al 4x laten rebasen en nog steeds zit het niet goed.
Als ik geweest ben zit het ongeveer 2 weken goed en dan zit het alweer los.
Mijn tong is in het midden kapot van het telkens aanzuigen omdat het er anders uitvalt.
Heb ook een idee dat mijn speeksel dikker is geworden, net of je constant een soort pus in je mond heb. Doordat ook mijn lippen droog zijn, plakkerig zijn en een soort van jeukerig zijn heb ik contant rooie en schrale lippen ook erboven en onder, het lijkt net of je lippenstift opheb die niet goed meer zit.
Heb een gebit genomen omdat ik anders tig kronen nodig had en dit niet kon betalen.
Verder is mijn tandvlees ook nog heel vaak kapot omdat dat gebit ertegen aan slaat als hij weer eens los zat en met een hap een stukje naar achter schiet.
Het liefst zal ik een klikgebit aanschaffen, maar ja dat kost ook weer teveel.
Zal ik een allergie hebben voor het spul waar het van gemaakt wordt of moet ik er nog steeds aan wennen.
Als ik het echte gebit zou hebben zal het dan overzijn of blijft dan nog steeds mijn tandvlees slinken.
Wie kan mij helpen hier een antwoord op te vinden wat ik nu moet doen of weet er een goede remedie tegen.
Af en toe gebruik ik wel van die plak middelen, maar dat is toch ook niet je van het.
Als ik geweest ben zit het ongeveer 2 weken goed en dan zit het alweer los.
Mijn tong is in het midden kapot van het telkens aanzuigen omdat het er anders uitvalt.
Heb ook een idee dat mijn speeksel dikker is geworden, net of je constant een soort pus in je mond heb. Doordat ook mijn lippen droog zijn, plakkerig zijn en een soort van jeukerig zijn heb ik contant rooie en schrale lippen ook erboven en onder, het lijkt net of je lippenstift opheb die niet goed meer zit.
Heb een gebit genomen omdat ik anders tig kronen nodig had en dit niet kon betalen.
Verder is mijn tandvlees ook nog heel vaak kapot omdat dat gebit ertegen aan slaat als hij weer eens los zat en met een hap een stukje naar achter schiet.
Het liefst zal ik een klikgebit aanschaffen, maar ja dat kost ook weer teveel.
Zal ik een allergie hebben voor het spul waar het van gemaakt wordt of moet ik er nog steeds aan wennen.
Als ik het echte gebit zou hebben zal het dan overzijn of blijft dan nog steeds mijn tandvlees slinken.
Wie kan mij helpen hier een antwoord op te vinden wat ik nu moet doen of weet er een goede remedie tegen.
Af en toe gebruik ik wel van die plak middelen, maar dat is toch ook niet je van het.
Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe handicap. Want dat mag een boven gebit toch wel genoemd worden.
De oplossing: laat een nieuw gebit aanmeten, met de boventanden op wat meer afstand van je ondertanden als de kiezen op elkaar staan.
Heel veel mensen hebben mazzel met het gebit, maar het blijft een los en wiebelig ding.
De oorzaak van de pusachtige smaak en je schrale lippen is een ontsteking van het boventandvlees. Twee keer per dag de tandvleesrand met een tandenborstel masseren, ook bij de kiezen, en het wordt minder.
Dat is dus geen allergie.
Je kaak blijft slinken, maar in het eerste jaar is dat het meest. En tijdens de overgang.
Verder slijt een bovenkaak meer als het tandvlees ontstoken is, zoals nu.
Een bovenprothese is ook eerder aan vervanging toe als er natuurlijke tanden tegenover kauwen, dan een volledige prothese.