Aft door kruidnagelolie

Author:
chrissy
Posted:
vr, 03/09/2007 - 00:20
Kan je een aft krijgen door kruidnagelolie op je tandvlees te doen, had die tip gekregen van mijn homeopaat.
Ik had eerst wel het gevoel dat het hielp, maar daarna kreeg ik op die plek precies een aft, of heb ik er misschien teveel aan gedaan?

Op internet staat ook dat je het kan gebruiken als je een aft hebt, vandaar dat ik het wat raar vindt.

Wie weet er meer over?
Irfan

Beste Chrissy,

Een aft is een blaasje op je slijmvlies in je mond, dat later stuk kan gaan en een zweertje kan worden. Dit kan erg vervelend zijn.

Een afte komt echter zelden op het tandvlees voor, bijna altijd op je slijmvlies, i.e. op je slijm aan de binnenzijde van je wang of binnenkant van je lippen.

Voor zover ik er bekend mee is er geen behandeling voor mogelijk, omdat aften binnen een week verdwijnen, of je nu er wat op smeert of niet.

Als jouw aft echt op je tandvlees zit, zou ik adviseren om er even naar te laten kijken door een tandarts, omdat aften niet voorkomen op je tandvlees. Waarschijnlijk is het geen aft, maar iets anders.

Groet Irfan
vr, 03/09/2007 - 04:10 Permalink
Chris888

Aften kunnen heel goed voorkomen op het slijmvlies heel dicht tegen het tandvlees aan. Ik kan me voorstellen dat iemand dat nog tandvlees noemt.
vr, 03/09/2007 - 08:40 Permalink