Hey
Mijn voortanden zijn iets langer als de rest van mijn tanden. hierdoor heb je dat "konijnentandjes effect" De ene tand is ook weer ietsje langer als de andere.
Ik wil hier graag vanaf! Verschil tussen beide voortanden is 1 mm en tussen de rest van mijn tanden al 5/6 mm
Kan dit zomaar bijgeschaafd worden?
Gr Mysteriousgirl
Mijn voortanden zijn iets langer als de rest van mijn tanden. hierdoor heb je dat "konijnentandjes effect" De ene tand is ook weer ietsje langer als de andere.
Ik wil hier graag vanaf! Verschil tussen beide voortanden is 1 mm en tussen de rest van mijn tanden al 5/6 mm
Kan dit zomaar bijgeschaafd worden?
Gr Mysteriousgirl
Overdrijf je niet een beetje met deze maten?? Want dat is wel heel erg veel, heb ik in mijn 19 jaar praktijk nog nooit gezien...
alvast bedankt.
Er is altijd verschil tussen de grote snijtand en de kleine snijtand, maar geen 5 mm... Oftewel het hoeft geen strakke lijn te zijn van hoektand naar hoektand.
Verder kan ik je dus niet helpen..
toevoeging:
theoretisch is het mogelijk om , afhankelijk van het verschil tussen de tanden en ervan uitgaande dat dit het enige probleem is, bv de lange tanden een beetje 1-1,5 mm ) in te korten, en de naburige tanden met bv composietfacings (tandkleurig vulmateriaal) of porseleinen facings optisch wat langer te maken. Maar daar met de ruimte en de kontakten met bijten met de onderkant naar zijn.
Dus...overleg eens met de eigen tandarts wat hij/zij aan mogelijkheden ziet.
Nu ben ik er achter gekomen dat als mijn tanden alleen al 2 mm gevijld zouden kunnen worden, dat het dan lijkt alsof mijn tanden minder naar voren staan. Ik vind het altijd verschrikkelijk om op fotos terug te moeten zien hoe mijn tanden eruit zien. Vanavond zal ik een foto plaatsen.
maar wat vinden jullie ervan? Is zoiets mogelijk?