Hallo
Na een aantal dagen vol pijn is er afgelopen woensdag een kies bij mij getrokken.
Nu enkele dagen later is de pijn in mijn kiezen wel verdwenen maar de pijn in mijn kaak niet. Eten en praten is zeer pijnelijk.
Hoort dit nu bij na pijn of moet ik toch nog even de tandarts bellen??
Groetjes
Na een aantal dagen vol pijn is er afgelopen woensdag een kies bij mij getrokken.
Nu enkele dagen later is de pijn in mijn kiezen wel verdwenen maar de pijn in mijn kaak niet. Eten en praten is zeer pijnelijk.
Hoort dit nu bij na pijn of moet ik toch nog even de tandarts bellen??
Groetjes
Re: napijn of iets anders??
Ik heb een enigzins vergelijkbaar verhaal. Dinsdag is, met enige moeite, een kies getrokken waar ik overigens geen last van had. Woensdag en donderdag had ik napijn, niet aan de wond maar in kaak, nek en oor. Ik ben donderdag voor de zekerheid teruggegaan naar de tandarts. De wond zag er prima uit, maar kennelijk ben ik de laatste week meer gaan klemmen in combinatie met een kaak waar behoorlijk aan gewrikt is. Klemmen deed ik al eerder, maar nooit zo dat ik er erge klachten aan had. Omdat ik er toch was is de wond even schoongespoeld en mijn kauwspier bevoeld. Dat deed meer pijn dan de wond gedaan had.
De dag erna ben ik naar de huisarts gegaan vanwege de oor- en nekpijn. Mijn oren zagen er prima uit en zij bevestigde dat het ook door de combinatie klemmen en kies trekken kon komen en heeft me paracetamol met codeine (8 stuks per dag) voorgeschreven tot en met vandaag en het advies om nek en kaak warm te houden (bijv paar keer per dag met kruik) en vooral nek (en kaak) wel te blijven bewegen.
Ik ga morgen maar weer naar haar toe om te overleggen of fysiotherapie zou kunnen helpen en om nieuwe of evt andere pijnstillers te vragen. Ik vind het wel vervelend. Heb altijd gedacht dat ik een hoge pijngrens had en bikkel normaal gesproken stug door, maar ondanks pijnstillers constant last/pijn te hebben en slecht te slapen is ook weer zoiets.
Hoe dan ook, als je je zorgen maakt zou ik gewoon je tandarts even bellen. Deze kan je waarschijnlijk wel vertellen waar het door komt en je, als hij of zij je niet kan helpen, doorsturen naar je huisarts. Toen ik donderdag belde kon ik dezelfde dag nog terecht. Hoewel ik dacht dat ik erg lastig was en me aanstelde, vonden ze het alleen maar goed dat ik het had laten nakijken.
Ik wens je veel sterkte!
Ineke