Hallo
Een aantal jaar terug kreeg ik last van de eerste kies linksboven. Er bleek een onsteking te zitten waarvoor ik toen een wkb heb ondergaan, en vorig jaar november een apex-resectie.
Ik ben begin vorige maand naar de tandarts geweest en de kies achter de kies waar ze alles aan hebben gedaan bleek een gaatje te hebben.
(Logisch want daar kon ik lange tijd nooit poetsen vanwege de pijn die dan optrad, maar ik 'vergat' het meestal te melden.)
Die tandarts heeft dus tussen die kiezen zitten te wroeten en na die tijd voelt mn gehemelte en 2 kiezen aan die kant een verdoofd aan. Net zoals toen ik die ontsteking had.
(ik weet niet of het door de handelingen van de tandarts komt)
Eind deze maand heb ik de afspraak om die ene kies te laten boren. Is het toch verstandiger om de tandarts van te voren in te lichten dat ik nu meer dan een gaatje heb?
En kan het kwaad om met zo'n zeurende/gevoelloze gehemelte en kiezen rond te lopen?
Bvd Vally
Een aantal jaar terug kreeg ik last van de eerste kies linksboven. Er bleek een onsteking te zitten waarvoor ik toen een wkb heb ondergaan, en vorig jaar november een apex-resectie.
Ik ben begin vorige maand naar de tandarts geweest en de kies achter de kies waar ze alles aan hebben gedaan bleek een gaatje te hebben.
(Logisch want daar kon ik lange tijd nooit poetsen vanwege de pijn die dan optrad, maar ik 'vergat' het meestal te melden.)
Die tandarts heeft dus tussen die kiezen zitten te wroeten en na die tijd voelt mn gehemelte en 2 kiezen aan die kant een verdoofd aan. Net zoals toen ik die ontsteking had.
(ik weet niet of het door de handelingen van de tandarts komt)
Eind deze maand heb ik de afspraak om die ene kies te laten boren. Is het toch verstandiger om de tandarts van te voren in te lichten dat ik nu meer dan een gaatje heb?
En kan het kwaad om met zo'n zeurende/gevoelloze gehemelte en kiezen rond te lopen?
Bvd Vally
vervelend dat het in dat gebied bij je kiezen gevoelig is gebleven.
Probeer sowieso ook het gevoelige gebied te blijven poetsen, want daardoor wordt de gevoeligheid alleen maar minder van. Net als bloedend tandvlees, gewoon blijven poetsen, dan gaat het vanzelf minder bloeden.
De gevoeligheid zou kunnen komen door de apexresectie of door een ontsteking daar. Ik denk dat je voor nu wel even kunt wachten tot de volgende afspraak. Meldt het wel op de afspraak, kan de tandarts er rekening mee houden, meer onderzoek doen of het gaatje vullen.
Ik adviseer patienten vaak om vragen op een briefje te schrijven, omdat iedereen bij een (tand)arts veel vragen vergeet (zelf heb ik er ook last van).
Succes en groet Irfan
Gisteravond heb ik goed geflost tussen die kiezen waar het gaatje zou zitten, (wel erg pijnlijk en begon te bloeden) maar nu is het gevoelloze gevoel gelukkig bijna weg en heb ik bijna nergens meer last van.
Ik denk dus inderdaad dat het tandvlees ernstig ontstoken is, en ik zal het melden als ik daar weer kom.
Nogmaals bedankt.
Groetjes Vally