Hallo,
Ik heb rekeningen van de tandarts ontvangen voor het plaatsen van een spalk. Mag de tandarts de tarieven T95, V20 en V11 allemaal in rekening brengen?
Eerst kreeg ik een nota alleen voor de draadspalk code T95 en daarna nog een vette rekening voor de codes V20 voor etstechniek en V11 voor 1 vlaks composiet.
Ik ben nogal geschrokken van de rekening :-?
Ik heb rekeningen van de tandarts ontvangen voor het plaatsen van een spalk. Mag de tandarts de tarieven T95, V20 en V11 allemaal in rekening brengen?
Eerst kreeg ik een nota alleen voor de draadspalk code T95 en daarna nog een vette rekening voor de codes V20 voor etstechniek en V11 voor 1 vlaks composiet.
Ik ben nogal geschrokken van de rekening :-?
Voor het spalken van elementen ondeling is T95 eerste keus, voor het vast zetten van een draad kan ik me eerder in V11/20 vinden.
allebei is dus dubbelop, en onterecht
De beugelbehandeling is inclusief de retentieapparatuur. Te verrekenen in de 'maandbehandelingen'.
Ik vindt het nogal een bedrag dat in rekening is gebracht. Voor het spalken van 6 tanden boven en 6 tanden beneden kost het me 700 euro.
Maar als ik het goed begrijp mag de tandarts niet alle 3 de codes in rekening brengen?
T95 geldt per verbinding, dus worden elementen aan elkaar vastgeplakt heb je van hoektand tot hoektand 5x T95. (boven en onder zou dan 10x zijn). Gaat het om een draadspalk is het dus 6x, namelijk 1x voor elk element waar de draadspalk op vastgezet wordt. boven en onder dus 12x tesamen.
Nu is het dus meer dan dubbel berekend...
De T95 vervangt de V11 en V20.
De tandarts mag of de T95, of de V11 en V20 in rekening brengen.