Geachte meneer/mevrouw,
Ik heb sinds een tijdje last van behoorlijke druk op mijn neus. Ik ben
daarvoor al een keer naar de tandarts gegaan en hij zij dat het aan mijn
verstandkiezen lag die tegen mijn andere tanden aandrukten, omdat ze uit wilden komen. Hierna heb ik dus een af> spraak gemaakt met de kaakchirurg en heb ik al mijn verstandkiezen (4 stuks) eruit laten halen. Nou heb 2 weken na de behandeling weer last gekregen van de druk op mijn neus en stekende pijn rondom mijn ogen en soms hoofdpijn. De druk op mijn neus is voor> al aan de rechterkant en de rechterkant is ook duidelijk vervormd (het ziet er heel anders uit dan de linkerkant, platter) Ik weet niet of dit door de druk komt of niet maar het lijkt mij wel zeer waarschijnlijk. Nou vraag ik mij af of dit iets met mijn tanden te maken heeft dat mijn neus ineens vervormt en onder zoveel druk staat. Kan het komen door een of ander
ontsteking (mijn neus is constant verstopt) of heeft het een ander oorzaak. Tevens heb ik vroeger ook een beugel gehad. Ik wilde u dit dus vragen en hoop dat u mij zsm zal antwoorden, want ik heb er erg last van. Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik heb sinds een tijdje last van behoorlijke druk op mijn neus. Ik ben
daarvoor al een keer naar de tandarts gegaan en hij zij dat het aan mijn
verstandkiezen lag die tegen mijn andere tanden aandrukten, omdat ze uit wilden komen. Hierna heb ik dus een af> spraak gemaakt met de kaakchirurg en heb ik al mijn verstandkiezen (4 stuks) eruit laten halen. Nou heb 2 weken na de behandeling weer last gekregen van de druk op mijn neus en stekende pijn rondom mijn ogen en soms hoofdpijn. De druk op mijn neus is voor> al aan de rechterkant en de rechterkant is ook duidelijk vervormd (het ziet er heel anders uit dan de linkerkant, platter) Ik weet niet of dit door de druk komt of niet maar het lijkt mij wel zeer waarschijnlijk. Nou vraag ik mij af of dit iets met mijn tanden te maken heeft dat mijn neus ineens vervormt en onder zoveel druk staat. Kan het komen door een of ander
ontsteking (mijn neus is constant verstopt) of heeft het een ander oorzaak. Tevens heb ik vroeger ook een beugel gehad. Ik wilde u dit dus vragen en hoop dat u mij zsm zal antwoorden, want ik heb er erg last van. Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik zie weinig patienten die met neuspijnen langskomen, deze gaan toch eerder naar de huisarts.
Een drukkend gevoel op de neus langs de verstandskiezen ken ik niet, misschien een van de tandartsen wel?
Het enige waar ik op kom is dat u last heeft van een ontsteking aan uw kaakbijholte, de sinus maxillaris. Dat kan komen door bijv. een onsteking aan een wortelpunt, waarbij de wortelpuntonsteking in de sinus zit, waardoor er een sinusitis zit.
Daarnaast is er misschien na het verwijderen van de verstandskiezen een open verbinding onstaan tussen kaakholte en mond. U krijgt dan lucht in de mond, wanneer u door uw neus blaast. Dat geeft mettertijd ook een ontsteking aan de sinus maxillaris.
Als het bovenstaande niet in uw verhaal past, zou ik een afspraak bij de huisarts adviseren en evt. een verwijzing naar de KNO-arts (Keel, neus en oorheelkunde).
Succes en groet Irfan
Alvast bedankt
Officieel hoef je geen verwijskaart meer te hebben.