Hoge bloeddruk en naar de kaakchirurg

Author:
Echelon
Posted:
do, 04/19/2007 - 10:59
Hallo allemaal,

Ik ben extreem bang voor de tandarts door allerlei vervelende ervaringen ...

Nu moet ik maandag naar de kaakchirurg om er een tand uit te laten halen (voorlaatste kies linksboven). Ze hebben daar in 1994 een apex-resectie gedaan en ik ben eigenlijk altijd blijven sukkelen met die kies ... En ik had ook vaak zenuwpijnen ...

Nu moet ik naar de kaakchirurg omdat de wortel in m'n ondersinus zit (of er juist tegen) ...

Ik lijd al 7 jaar aan hoge bloeddruk waar ik medicijnen voor slik. M'n bloeddruk is met de medicijnen meestal tussen de 12/8 en 14/9.
Maar als ik me druk maak of bang ben gaat hij serieus naar boven (en dit dikwijls voor weken). Mijn bloed is OK en ik heb dus geen onderliggende ziekte.

Nu zit ik met 13/10 en ik voel me echt slecht.

Enkele weken geleden had ik dit ook al (toen ik wist dat ik er echt niet meer onderuit kon komen dat ik naar de kaakchirurg moest en een afspraak gemaakt heb). Ik heb m'n huisarts geraadpleegd en zij zei me dat die hoge bloeddruk is van me druk te maken. Dat was het ...

Achteraf is het verbeterd maar sinds gisterenavond is het in volle hevigheid weer terug ... Maandag 23 april moet ik dan ook bij de kaakchirurg zijn (om 13u30).

Nu ben ik als de dood om een hartinfarct in de tandartsstoel te krijgen ... Gewoon omdat m'n bloeddruk nu al zo hoog is ...

In december 2005 moest ik ook naar de kaakchirurg en toen was ik ook zo bang dat ze het bloeden niet gestopt kregen door m'n hoge bloeddruk. Ik bleek toen bloeddruk 16/10 te hebben (en Catapresan mag ik niet hebben = een bloeddrukverlagend middel dat ze inspuiten). Na de ingreep is hij gezakt omdat het door de stress kwam. Maar ik heb nu al 10 onderdruk ... En ik heb ook tal van andere klachten door de stress.