terugkerende (niet constant) pijn na wortelkanaalbehandeling

Author:
landvanooit
Posted:
zo, 04/22/2007 - 21:01
Ik heb een week geleden de wortelkanaalbehandeling succesvol afgerond, prima kroon erop enz. (3kanaalsbehandeling).
nu is er na een week weer een dof/zeurderige pijn die optreed tegen de avond en soms in de morgen. Deze gaat tevens gepaard met deels oorpijn en oog.

Nu hoor ik dat dit mogelijk op te lossen zou zijn met een antibioticakuur van Claritromicine.

Ook hoor ik dat het mogelijk afkomstig kan zijn van langere zenuw uiteinde dan de boor was (28mm). en dat ik ZSM een doorverwijzing moet vragen voor de kaakchirurg.

heeft iemand van u deskundigen een goed advies en of ervaring hiermee?!

de pijn wordt door koude dranken niet heviger, bij warm eten/brood eten en herhaaldelijk kauwen met de betreffende kies (6e -achterste) wel!!!

graag zou ik een advies hebben!
joek

Pijn na een wortelkanaalbehandeling is normaal en kan best lang aanhouden.
Maar is het eerst weg geweest? Dat is wel wat vreemd.

Waarom ga je niet even terug naar je tandarts. Die kan het beter beoordelen.

Groetjes,
Joke
ma, 04/23/2007 - 18:15 Permalink
landvanooit

klopt wel, maar kost me teveel geld: kan nu al de maand niet meer rondkomen door die rotverzekeringen!!!!
heb wel extra geld, maar das gereserveerd voor echte handelingen en niet van die dure praatkwartiertjes....

garantie? zal wel niet he?

maar goed, pijn blijft weg totdat ik begin te kauwen: net of je op aluminiumfolie met een vulling kauwt! en dan daarna houdt de pijn een uur of anderhalf aan, en dan zakt het weer...

wel tegelijkertijd en constant pijn aan oor, druk op ene oog en druk op ene jukbeen.... dus zal toch wel iets meer zijn dan de wortelkanaalbehandeling, dus dan maar via de dr de KNO arts of kaakchirurg vragen naar een (vergoedbare) oplossing!!

iemand ervaring met eerste vraag uit dit topic? dan graag antwoord!
ma, 04/23/2007 - 18:34 Permalink
joek

Kiespijn kan enorm uitstralen, dus waarschijnlijk is de pijn die je rond je oor voelt, uitstraalpijn van je kies!

Groetjes,
Joke
ma, 04/23/2007 - 18:52 Permalink