Kan kuur en slijpen helpen bij ontsteking?

Author:
jubbes
Posted:
ma, 04/23/2007 - 20:44
Ik kan ff geen passende titel vormen.

In mijn ene tand zat al jaren een wkb die er krom in zat. :-? Nu zat er een gaatje in die tand, De tandarts heeft nu de vulling verwijderd, de kromme pin verwijderd en er een metalen pennetje ingezet voor het geval er in de toekomst een brug op moet (?) .

Dat was vrijdag In het weekend kreeg in verschrikkelijk veel pijn :cry: en en ben ik vanmorgen direct weer geweest Er is een ontsteking te zien aan de wortelpunt, :(

de vulling die op de tand was gemaakt zat echter ook niet helemaal goed en hij heeft hier een stukje nog afgeslepen zodat de ondertand niet meer in de boventand priemde. Ik heb pijnstillers en een antibioticumkuur voor 5 dagen gekregen. Help het niet dan krijg ik een doorverwijzing naar de kaakchirurg. :-?

Mijn vraag na het lezen dat je met een kuur geen wortelpuntontsteking zou kunnen oplossen is:

Kan het in dit geval wél een oplossing zijn daar er al langere tijd die wkb bestond en kan deze ontsteking veroorzaakt zijn doordat de "priemende"ondertand bv zoveel irritatie veroorzaakte dat het ging ontsteken??? Of zit ik eigenlijk een beetje valse hoop te hebben
:roll:
gr juliette
Van Leeuwen

Als er net in een wortelkanaal gerommeld is methet plaatsen van een pinntje kan er een ontseking optreden van deze wortelpunt. Dit kan komen doordat er (tijdelijk) lekkage is geweest van bacteriën. Indien de wortelkanaalbehandeling goed afsluit en de vulling ook dan kan een AB-kuur soms de klachten doen verdwijnen. Helaas is dit maar heel zelden het geval.

Gr. Maurice
do, 05/31/2007 - 20:48 Permalink