cementeren etsbrug

Author:
renald
Posted:
do, 04/26/2007 - 10:58
Mijn etsbrug is losgekomen.
Vervolgens is hij opnieuw vastgezet en weer losgekomen.

Telkens kwam hij los aan de kant van de brug en zat nog cement aan de (voor)tanden wat er afgeslepen moest worden.

Is dit schadelijk voor de tand (het glazuur) en hoe vaak is dit te proberen?
Is het niet merkwaardig dat de brug los laat aan de zijde van brug en het cement op de tand wel houdt?
renald

De brug is een klein jaar oud.
Maar kennelijk hecht het cement aan de kant van de tand goed en laat het aan de kant van de brug los.
Ik meen dat juist de kant van tand eerder los zou laten.

Is het glazuur niet op een gegeven moment "door"?
do, 04/26/2007 - 12:52 Permalink
vV

1 jaar oud? dat is wel snel, zou kunnen dat dan iets anders mis is, uiteindelijk zal er licht geprepareerd moeten worden aan de pijlers, ook voor een etsbrug.

Ik denk dat de tandarts moet beginnen de etsbrugvleugels opnieuw door het lab te laten bewerken voor een optimale hechting van het cement.
werkt dat nog niet is er iets anders mis, waarschijnlijk in het ontwerp of in de mobiliteit van de 2 pijlers onderling (maar dan komt ie meestal maar aan 1 kant los..)
do, 04/26/2007 - 13:12 Permalink
renald

Mijn zorg is dat als er diverse malen "licht" geprepareerd moet worden aan de pijler= tand, op zeker moment het glazuur op is en het dentine vrij ligt.
do, 05/03/2007 - 16:58 Permalink
vV

Tja.. naar de laatste stand van techniek zal er toch licht geprepareerd moeten worden. Omdat ook inmiddels gebleken is dat etsbruggen waarbij niet of te weing geprepareerd is het dus niet lang maken...
do, 05/03/2007 - 17:07 Permalink