Hoi, ik heb al eerder gepost op dit forum maar nu wil ik toch nog enkele dingen weten. Ik heb gekeken maar kan op het forum niet het antwoord vinden die ik zoek.
Mijn vraag: een prothese, hoe gaat dit te werk???
ik bedoel eigenlijk je gaat naaar de ta toe en krijgt te horen dat dit het beste is,,, moet je dan eert hapen? (in gips) als je tanden getrokken worden moet je dan dagen,weken zonder gebid rondlopen. hoe lang duurd het om een prothese te laten maken. Er zijn verschillende soorten ,wat is het beste of is dit bij iedereen weer anders?
Het zijn wel 'raaaara' vragen misschien maar maar ik weet zeker dat er wel iemand is die mij hierop kan antwoorden.
Alvast bedankt.
Groetjes een bange mama
Mijn vraag: een prothese, hoe gaat dit te werk???
ik bedoel eigenlijk je gaat naaar de ta toe en krijgt te horen dat dit het beste is,,, moet je dan eert hapen? (in gips) als je tanden getrokken worden moet je dan dagen,weken zonder gebid rondlopen. hoe lang duurd het om een prothese te laten maken. Er zijn verschillende soorten ,wat is het beste of is dit bij iedereen weer anders?
Het zijn wel 'raaaara' vragen misschien maar maar ik weet zeker dat er wel iemand is die mij hierop kan antwoorden.
Alvast bedankt.
Groetjes een bange mama
Het zal vast voor iedereen verschillend zijn maar ik kan je 'n klein
beetje vertellen over hoe 't mij zelf vergaan is. Bij gaat er van boven ook
'n protese komen. In een eerder stadium zijn mijn kiezen al getrokken,
maar door de angst voor de tandarts ben ik toen niet verder gegaan.
Uiteindelijk heb ik die stap wel durven zetten en nu heb ik drie afspraken
achter de rug. De eerste keer moest ik happen, niet echt in gips maar 't
is een soort "goedje" om een afdruk te kunnen maken. Ik vond persoonlijk
de eerste keer happen niet fijn maar dat verschilt ook per persoon. De tweede keer happen viel reuze mee omdat dan de vorm al een beetje beter in je mond past (door de eerste keer happen) Daarna heeft de tandarts bij mij m'n protese (wel zonder voortanden) gepast en gekeken of de kleur van de kiezen (die zaten er wel in) goed was. Gelukkig was alles prima. Nu moet ik alleen a.s. vrijdag voor de laatste afspraak en daar zie ik dus wel tegenop. Vrijdag gaan dus m'n voortanden (voor wat d'r nog over is) eruit en krijg ik gelijk m'n protese in. Je loopt dus niet zonder tanden voor 'n tijd. Waar ik erg tegenop zie is om de volgende dag je
protese eruit te moeten halen, je moet 'm namelijk er 24 uur in laten zitten. Ook ben ik bang dat ik, met m'n gebit erin, steeds moet kokhalzen.
Heeft iemand misschien tips of trucs hiervoor????
Wel ben ik heel blij dat ik nu zover gekomen ben, ondanks dat ik erg tegen vrijdag op zie. Maar m'n slechte bovengebit beheerst nu m'n hele leven en
dat wil ik niet meer.
Hopelijk heb je iets aan m'n verhaal gehad.
Groetjes
Corine