Kiespijn en oorpijn

Author:
Annap
Posted:
zo, 05/06/2007 - 17:23
Hallo!

Ong. 1,5 maand geleden is mijn achterste linkerbovenkies gevuld. Ik weet dat je dan de weken erna wel wat gevoelspijn kan hebben, want heb dat eerder gehad.

Ik kreeg echter oorpijn aan dezelfde kant. Naar de huisarts ervoor geweest en het bleek (net zoals een jaar eerder, trouwens) dat ik een dichtgeklapt trommelvlies had. Ik kreeg er een medicijn voor en het was 2 weken weg.

Toen kreeg ik ineens hele erge gevoelspijn (vooral met ijs en koud drinken) aan de gevulde kies. De pijn trekt door mijn kaak en wang naar mijn oor. Het oor is nu op zichzelf ook weer pijn gaan doen, alsof er een prop in zit. Ik heb ook het gevoel alsof mijn wang dik is en eigenlijk is de hele linkerkant van mn gezicht gevoelig.

Nu is mijn vraag of die kiespijn samenhangt met de oorpijn of dat het twee verschillende dingen (een dichtgeklapt trommelvlies en kiespijn) zijn.

Ik vroeg me ook af of het misschien verstandskiezen kunnen zijn. Ik heb namelijk een erg kleine kaak en mijn achterste kiezen zijn niet eens helemaal doorgekomen. Verstandskiezen kunnen er dus echt niet bij.

Ik ga deze week in ieder geval weer terug naar de dokter en daarna misschien naar de tandarts. Maar zou graag eerst van iemand hier een mening willen horen!
Mignon

Beste Annap,

het oor en de kaak liggen inderdaad vrij dicht bijelkaar. Het wil nog al eens voorkomen dat bij een ontsteking in een deel van het gelaat een andere ontsteking opvlamt. Ook kan pijn uitstralen in de aangezichtsregio. Om te zien of er eventueel verstandskiezen in het spel zijn zou de tandarts een overzichtsfoto kunnen maken.

Overleg het nogmaals goed met je huisarts. Veel succes!

Gr, Mignon
zo, 05/06/2007 - 18:59 Permalink