Pijn kies bij druk

Author:
woody1997
Posted:
ma, 05/07/2007 - 23:06
Hoi,

Ik heb vorige week mijn verstandskiezen aan de linkerkant laten trekken. De wond is al aardig aan het genezen dus dat is wel prettig. Ik ben nou eigenlijk voor het eerst gaan eten via die kant en het is pijnlijk aan mijn kaak. Ook als ik druk zet op mijn kiezen heb ik een pijnlijke irritatie.

Kan die pijn in (volgens mij de kies voor mijn verstandskies) komen door het trekken van mijn verstandskies en is het een soort napijn of kan het een zenuwontsteking zijn?

Alvast bedankt,

Thomas
Mignon

Beste Thomas,

Drukpijn op een tand zou inderdaad op een ontsteking kunnen duiden. In dit specifieke geval moet je daar echter niet te snel aan denken. Het trekken van je verstandskies is in feite een kleine operatie geweest. Je hebt zoals ik begrijp enkele dagen niet gekauwd aan de linkerkant. Je kaak is nog niet volledig hersteld van de ingreep en ik denk dan ook dat je de pijn in eerste instantie als napijn moet zien. Houd het wel even goed in de gaten. Als het over een week nog niet minder is geworden, kun je wellicht nogmaals contact opnemen met je tandarts/kaakchirurg.

Sterkte!

Gr, Mignon
di, 05/08/2007 - 07:44 Permalink