Beste mensen,
Ik heb last van een kies. Deze is een keer gevuld met een witte vulling. Een half jaar later is deze kies wederom gevuld door de tandarts omdat er ondanks de vulling een gaatje was ontstaan. 6 maanden later was er weer een controle. Deze is nu een maand geleden. De kies was keurig in orde.
Echter afgelopen zaterdag voelde ik voor het eerst bij het eten van wat warms pijn in deze kies. Ook gisteren en vandaag was dat bij het warme eten het geval. Niet continu, alleen toen het eten nog heet was.
Nu poets ik 1x per week met elmex medical en spoel ik de overige dagen voor het slapen gaan de mond na het tanden poetsen met sensodyne.
Mijn vragen zijn de volgende:
Is het iedere dag spoelen wel goed?
En moet ik bij deze pijn gewoon aan gevoelige tanden denken of een lekkende vulling?
Bij voorbaat dank voor de info.
Vriendelijk groetend,
DJM008.
Ik heb last van een kies. Deze is een keer gevuld met een witte vulling. Een half jaar later is deze kies wederom gevuld door de tandarts omdat er ondanks de vulling een gaatje was ontstaan. 6 maanden later was er weer een controle. Deze is nu een maand geleden. De kies was keurig in orde.
Echter afgelopen zaterdag voelde ik voor het eerst bij het eten van wat warms pijn in deze kies. Ook gisteren en vandaag was dat bij het warme eten het geval. Niet continu, alleen toen het eten nog heet was.
Nu poets ik 1x per week met elmex medical en spoel ik de overige dagen voor het slapen gaan de mond na het tanden poetsen met sensodyne.
Mijn vragen zijn de volgende:
Is het iedere dag spoelen wel goed?
En moet ik bij deze pijn gewoon aan gevoelige tanden denken of een lekkende vulling?
Bij voorbaat dank voor de info.
Vriendelijk groetend,
DJM008.
Met behulp van deze link kun je voor je zelf nagaan of je gevoelige tandhalzen hebt of dat er iets anders aan de hand is.
http://www.tandarts.nl/index.php?option=com_content&task=view&i…
Spoelen met Sensodyne kan inderdaad geen kwaad. Heb je ook klachten met dichtbijten of het koude drank of lucht langs de kies? Is er bij de laatste controle ook een foto gemaakt? Wellicht kunnen we je met iets meer informatie een antwoord geven.
In afwachting van je reactie,
Mignon