Spleetje tussen voortanden

Author:
WHFreedom
Posted:
di, 05/22/2007 - 21:27
Hallo allemaal, een jaar geleden ging mijn slotjes beugel eruit toen kreeg ik van de ortho een losse beugel mee naar huis die ik alleen 's nachts moest dragen om de stand van mijn tanden te behouden. Dat heb ik ook een tijdje gedaan maar ben daar later mee gestopt. Nu 9 maanden later zit er weer een spleetje tussen mijn voortanden van iets meer dan een mm :cry: nu wil ik mijn losse beugel die ik mee had gekregen dag en nacht gaan dragen om het gaatje weer dicht te krijgen. mijn vraag is dan ook: Werkt dit? :smt100 De ortho had ook geen draadje achter mijn voortanden geplakt toen me slotjesbeugel eruit ging. dat wil ik nu wel laten doen als me voortanden weer tegen elkaar staan.

Groetjes
BJN

Ja dat zou kunnen werken als je de beugel nu even veel in doet. Maar als de beugel niet goed past, kan er op verkeerde plaatsen druk, en dus verandering, ontstaan. Dan gebeuren er dingen die niet de bedoeling zijn. Door een 'doe-het-zelf-behandeling' kun je problemen veroorzaken......

Advies: ga niet zelf dokteren maar ga eerst even langs bij je orthodontist. Dan kun je strategie bepalen voor dit stuk van de behandeling en kun je vragen of er wel een spalk achter je tanden past. Vaak is er een reden waarom gekozen wordt voor een bepaalde benadering (spalk of retentieplaat).

Misschien is wel een veel betere (andere) benadering voor je spleetje!
wo, 05/23/2007 - 07:47 Permalink