Hallo,
Ik heb 6 dagen geleden een wortelkanaalbehandeling gehad in mijn voortand onder in mijn gebit.
Ik heb overdag wat zeurende pijn en overgevoeligheid, maar als ik mijn tanden ga poetsen dan ga ik volledig door de grond van de pijn.
Zodra de tandpasta mijn tand raakt, heb ik gigantisch veel pijn. Is dit normaal, want ik heb het gevoel dat op dat moment mijn zenuw er gewoon nog zit. Terwijl de tandarts mij verteld dat dit echt niet kan omdat er maar 1 zenuw in een tand zit en die is weggehaald.
Op het moment van poetsen heb ik het gevoel dat er duizend mesjes in mijn tand worden gestoken en de tand begint enorm te kloppen.
Ik begin mij een beetje zorgen te maken, want ik moet bijna op vakantie naar Turkije.
Alvast bedankt
Groetjes marlous
Ik heb 6 dagen geleden een wortelkanaalbehandeling gehad in mijn voortand onder in mijn gebit.
Ik heb overdag wat zeurende pijn en overgevoeligheid, maar als ik mijn tanden ga poetsen dan ga ik volledig door de grond van de pijn.
Zodra de tandpasta mijn tand raakt, heb ik gigantisch veel pijn. Is dit normaal, want ik heb het gevoel dat op dat moment mijn zenuw er gewoon nog zit. Terwijl de tandarts mij verteld dat dit echt niet kan omdat er maar 1 zenuw in een tand zit en die is weggehaald.
Op het moment van poetsen heb ik het gevoel dat er duizend mesjes in mijn tand worden gestoken en de tand begint enorm te kloppen.
Ik begin mij een beetje zorgen te maken, want ik moet bijna op vakantie naar Turkije.
Alvast bedankt
Groetjes marlous
Na een wortelkanaalbehandeling kan er napijn optreden, echter duurt dit gewoonlijk 2-3 dagen en dan moet het over zijn. Als je nu nog echt pijn aan de tand hebt, dan klopt het niet helemaal. Een ondervoortand heeft meestal een zenuw, maar kan er ook twee hebben. Heb je nu ook pijn bij eten of drinken, of alleen een kloppende pijn?
Ik zou zeker een afspraak maken bij de tandarts, want deze kan met allerlei methodes testen of de tand nog pijnlijk is of niet. Een koud watje, elektriciteit of tikken op de tand. Mocht de wortelkanaalbehandeling opnieuw gedaan moeten worden, maar dat kan niet voor de vakantie, dan kan er als tijdelijke oplossing en bij wijze van uitzondering een antibioticum worden voorgeschreven. Hier-door gaat de ontsteking tijdelijk weg.
Succes en groet Irfan
napijn wortelkanaalbehandeling
Ik heb geen pijn de tand is heel erg gevoelig, maar soms met koud water drinken en mijn tanden poetsen, doet de tand heel erg veel pijn.
Mijn tandarts zegt dat er een ontsteking onder mijn tand zit en dat mijn lichaam deze zelf op moet lossen en dat het daarom lijkt alsof mijn tand pijn doet.
Ik weet het zelf onderhand niet meer, het lijkt net zenuwpijn als ik mijn tand ga poetsen, maar op een gegeven moment weet je het gewoon niet meer.
Is het dan toch verstandig om nog even terug naar de tandarts te gaan, want de tandarts zegt dat ik wel kan komen om de tand te spoelen, maar dat de zenuw dood is en dat dit het alleen maar erger kan maken.
Groetjes marlous