Hallo,
Ik draag al 20 jaar een dubbele gebitsprothese en deze is aan vervanging toe. Gisteren kreeg ik van mijn tandarts/tandprotheticus te horen dat zij geen gewone nieuwe prothese kunnen maken voor mij omdat mijn kaken te ver afgesleten zijn.
Volgens hen is de enige oplossing om implantaten te laten plaatsen.
ik ben hier best wel huiverig voor.
Zijn er hier mensen die die al een prothese op implantaten hebben en kunnen jullie mij er iets over vertellen........over de behandeling, ingreep en hoe de implantaten bevallen.
Zijn ze niet erg gevoelig voor ontstekingen?
Ik heb nogal makkelijk ontstekingen overal in mijn lichaam en vandaar ook dat ik er nogal huiverig voor ben want er worden toch weer lichaamsvreemde voorwerpen in mijn lichaam geplaatst en hoe zal het daarop reageren??
Graag reacties.
Alvast hartelijk bedankt.
Groeten,
Dizzy
Ik draag al 20 jaar een dubbele gebitsprothese en deze is aan vervanging toe. Gisteren kreeg ik van mijn tandarts/tandprotheticus te horen dat zij geen gewone nieuwe prothese kunnen maken voor mij omdat mijn kaken te ver afgesleten zijn.
Volgens hen is de enige oplossing om implantaten te laten plaatsen.
ik ben hier best wel huiverig voor.
Zijn er hier mensen die die al een prothese op implantaten hebben en kunnen jullie mij er iets over vertellen........over de behandeling, ingreep en hoe de implantaten bevallen.
Zijn ze niet erg gevoelig voor ontstekingen?
Ik heb nogal makkelijk ontstekingen overal in mijn lichaam en vandaar ook dat ik er nogal huiverig voor ben want er worden toch weer lichaamsvreemde voorwerpen in mijn lichaam geplaatst en hoe zal het daarop reageren??
Graag reacties.
Alvast hartelijk bedankt.
Groeten,
Dizzy
Wat ik je kan aanraden is: zoeken. Daarvoor zit er een soortement van knopje bovenaan deze pagina. Dan mag je intypen wat je wilt. Bijvoorbeeld "prothese op implantaten", of 'kunstgebit', of verzin maar wat. Dan gaat hier een wereld voor je open.
Uit ervaring, met patienten, kan ik zeggen: allemaal bevelen ze het je aan! Het is een angstige stap, maar erg de moeilijkheden waard. En die moeilijkheden zitten vooral in je eigen gedachten :wink: