tweede deel van een WKB

Author:
Marga888
Posted:
di, 06/12/2007 - 22:52
Ik heb twee weken geleden het eerste deel van een wortelkanaal behandeling gehad in een ontstoken kies De behandeling was geheel pijnloos en viel ook reuze mee. Nadat echter de verdoving was uitgewerkt kreeg ik enorme napijn die was te vergelijken met de pijn die ik had voordat de tandarts de kies had opengeboord om de ontsteking ruimte te geven.
2 nachten niet geslapen maar daarna trok deze pijn weg. Nu heb ik er helemaal geen pijn meer aan.
Nu moet ik donderdag weer terug om de behandeling af te maken. Is de tweede behandeling net zo pijnloos als de eerste?
En nog belangrijker is mijn tweede vraag: Kan ik weer net zulke erge napijn verwachten?
Zelfs brufen 400 hielp niet. Ik vraag dit omdat ik een enorme angsthaas ben wat betreft de tandarts. En ben nu dus alweer bezig met spanningen op te bouwen

Vriendelijke groet,

Marga
Irfan

Beste Marga,

De napijn na de eerste behandeling kwam doordat de kies al heftig ontstoken was. De wortelka-naalbehandeling die erop volgde gaf natuurlijk ook een flink trauma. Dat geeft de 2-3 dagen na de behandeling behoorlijke pijn, maar daarna is het over. Voor de tweede deel wkb is de ontsteking vrijwel over, de kanalen moeten nu nog gevuld worden, zodat daar geen bacteriën kunnen terug-groeien. Na de tweede deel hoef je dus weinig napijn te verwachten, maar het is altijd handig om een pijnstillertje klaar te hebben.

Succes en groet Irfan
wo, 06/13/2007 - 18:38 Permalink