Hallo,
Een tijdje geleden is er een vulling stuk gegaan van een bovenkies.
Bij de tandarts deze eruit laten halen maar tijdens het schoonmaken van de kies (er was weer caries onder de vulling gekomen) deed het boren zo zeer (nog wel met verdoving!) dat de tandarts de kies maar heeft "dichtgemaakt" met een verwijsbrief naar de endodontoloog om een WKB uit te voeren. (SCHRIK!) (Ik sta al op meerder forums met mijn angst!) Daar kan ik pas 18 september terecht.
Maar nu mijn vraag:
Veroorzaakt die caries die nog in mijn kies zit in die komende maanden niet nog meer schade/ellende/rotting of loopt dat niet zo'n vaart met uitbreiding van caries?
En wie kan mij garanderen dat straks wel de boel goed verdoofd is?
Groet,
Mascha
Een tijdje geleden is er een vulling stuk gegaan van een bovenkies.
Bij de tandarts deze eruit laten halen maar tijdens het schoonmaken van de kies (er was weer caries onder de vulling gekomen) deed het boren zo zeer (nog wel met verdoving!) dat de tandarts de kies maar heeft "dichtgemaakt" met een verwijsbrief naar de endodontoloog om een WKB uit te voeren. (SCHRIK!) (Ik sta al op meerder forums met mijn angst!) Daar kan ik pas 18 september terecht.
Maar nu mijn vraag:
Veroorzaakt die caries die nog in mijn kies zit in die komende maanden niet nog meer schade/ellende/rotting of loopt dat niet zo'n vaart met uitbreiding van caries?
En wie kan mij garanderen dat straks wel de boel goed verdoofd is?
Groet,
Mascha
Vervelend dat de verdoving niet werkte. De tandarts heeft het tijdelijk opgevuld en ik denk dat de tandarts een groot deel van de bacteriën daar heeft weggehaald, dus verdere rotting zal niet heel hard gaan. Probeer het zelf goed schoon te houden...
Als je erg angstig bent dan is vaak extra verdoving nodig. Dus de volgende keer goed verdoven, een extra carpule geven en pas beginnen als jij, de patiënt, er zeker van bent dat je er niets meer van voelt.
Succes en groet Irfan
Re: Nog caries in kies > WKB
Ik heb de behandeling gehad en het viel 100% mee.
Ik heb helemaal niets gevoeld, op de spuitjes na!
Volgende keer zie ik er niet meer zo tegenop.
Gr. Mascha