ik heb nu al een paar dagen last van mn verstandkies.die komt volgens mij door.er zit wat de meeste mensen zeggen ook zo'n lapje overheen, maar ik wist niet dat ,dat zo'n pijn kon doen.ik kan amper slikken en krijg mn mond ook amper open. alles doet me pijn. pijstillers zoals paracetamol helpt niet. en ik ben ookal aan het spoelen met mondwater zelfs dat helpt niet.
wat moet ik doen.
groeten vero
wat moet ik doen.
groeten vero
Wanneer een verstandskies aan het doorbreken is, ontstaat er ruimte tussen het tandvlees en de verstandskies. Bacteriën en plaque kan hier tussen komen en geeft een ontsteking, dat we een peri-coronitis noemen. Dit kan erg pijnlijk zijn en je kan er ook slik klachten van krijgen. Het beste kun je langs de tandarts gaan, deze zal waarschijnlijk waterstofperoxide voorschrijven. Met een spuitje gevuld met waterstofperoxide moet je de bacteriën eruit spoelen. De tandarts kan ook een adequate pijnstilling voorschrijven als paracetamol niet helpt.
Succes en groet Irfan
ik weet wel dat hij en keer gezegt heeft dat als k er last van heb hij hem eruit laat halen. dus ben eens benieuwd wat hij er mee gaat doen.